به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالعلی علی‌عسگری پنجشنبه شب در مراسم یادواره شهدای کومله شهرستان لنگرود در شرق استان گیلان افزود: برای ایران که ظرفیت بزرگ اقتصادی و توانایی ها و زیرساخت های تولیدی فراوانی دارد؛ تحریم های دشمنان یک فرصت طلایی ایجاد کرده و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا این ظرفیت ها مورد استفاده قرار گیرد.
وی اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب و نظام اسلامی می خواهند با ایجاد فتنه، سامان اقتصادی کشور را بر هم بزنند اما بدانند که این هجمه اقتصادی ، لطفی الهی خواهد بود و پس از آن جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل می شود.
علی‌عسگری با یادآوری پیروزی های ارزشمند رزمندگان اسلام در دوران پر افتخار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی دیدند با شکست داعش جمهوری اسلامی به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده؛ تصمیم گرفتند میدان جنگ را به داخل کشورمان بکشانند و نبرد اقتصادی را کلید زدند.
وی جلوگیری از واردات بی رویه و کاهش هزینه های تولید را زمینه ساز تولید کالاهای مورد نیاز در داخل عنوان کرد و با اشاره به شعار حمایت از تولید داخلی گفت: لازم است از واردات بی رویه جلوگیری شود تا کالای مورد نیاز را خودمان تولید کنیم، هزینه های ارزی را کاهش داده و اشتغال را رونق دهیم تا بتدریج زمینه جهش بزرگ اقتصادی فراهم شود.
وی با اشاره به رتبه هجدهم ایران اسلامی از نظر اقتصادی بین 200 کشور جهان، بر ضرورت بهره گیری درست و اصولی از ظرفیت های داخلی تاکید و خاطرنشان کرد: همه کسانی که ایران را دوست دارند، باید به اقتصاد توجه کرده و برای پیشرفت آن همت کنند.
علی‌عسگری همچنین به نقش شهدای مدافع حرم اشاره و اضافه کرد: استکبار جهانی تصمیم گرفت جریان خبیثی به نام داعش را شکل دهد تا پس از تصرف سوریه و عراق، امنیت ایران اسلامی را بر هم بزند اما مدافعان حرم، با رشادت و جانبازی، مقابل آنها ایستادند و اکنون، کشور ما به عنوان یکی از قدرت های موثر منطقه شناخته می شود.
رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های اقتصادی و موقعیت جغرافیایی گیلان اشاره کرد و خواستار بهره گیری درست و اصولی از ظرفیت های استان برای رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری شد.
وی در خاتمه سخنانش گفت: شهدا براساس تکلیف خود عمل کردند و همواره مصالح انقلاب و مردم را بر هر موضوع دیگری ترجیح دادند بر این اساس، لازم است سیره و زندگی آنان را ادامه داده و به نسل های بعد معرفی کنیم.
شهرستان لنگرود با بیش از 140 هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی ، کومله، اطاقور و پنج شهر است و در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.