به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان گیلان در رشت افزود: تعاونی ها آنطور که باید عمل کنند، نیستند؛ البته تعاونی های موفق هم کم نیستند اما به معنی رسیدن به سهم 25 درصدی آنها در اقتصاد کشور نیست.
وی با تاکید بر ضرورت در کنار هم بودن برای خدمت به جامعه اظهار داشت: همگرایی و انسجام با هدف خدمت می تواند تعاونی ها را برای کشور به نقطه اوج برساند و همانطوری که در بدن انسان سلول ها با کنار هم قرار گرفتن کار می کنند، در جامعه نیز باید افراد در کنار هم باشند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تحقق سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: در هر بخشی وقتی اعضای آن در کنار هم قرار می گیرند، تبدیل به قدرت می شوند و تاثیر گذارند.
پزشکیان با بیان اینکه بستر در تعاونی ها برای کار کردن فزاهم است، تصریح کرد: اگر همه چیز را برای خودمان بخواهیم ، رشد نیافتگی است بلکه باید جامعه بشری به حدی برسد که هرکسی کاری بکند تا برای دیگران کاری انجام شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش گفت: وزارت تعاون ماموریت هایی دارد که بخشی از آن مربوط به مسائل اجتماعی و اقتصادی و بخشی دیگر تصمیماتی است که در امنیت کشور موثر هستند.
ابراهیم صادقی فر افزود: تمامی حوزه های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی می تواند در روح تعاون متبلور شود.
وی با اشاره به طرح مطالبی مبنی بر کاهش سرمایه های اجتماعی گفت: تعاون می تواند نقش موثری در برگرداندن سرمایه های اجتماعی داشته باشد؛ چرا که تعاون مشارکت پذیری و کار همگانی است و اندیشه ها می توانند در قالب یک سرمایه اجتماعی خرد، به سرمایه ملی تبدیل شود.
به گفته صادقی فر، اگر زنجیره تعاون کامل شود، می تواند در اقتصاد، مسائل امنیتی و اجتماعی نقش آفرینی کند که به عنوان نمونه می توان به مسئله کمبود پوشک اشاره کرد که احتکار کالاهایی همچون مورد یادشده، دست واسطه گر و دلال است اما از تولید تا عرضه می تواند در تعاون شکل بگیرد که دست واسطه گران را کوتاه کند.
در پایان این مراسم از 24 تعاونی برتر استان تجلیل شد.
2 هزار و 650 شرکت تعاونی با 216 هزار عضو در گیلان فعال است که برای تشکیل این شرکت های تعاونی، 2 هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و 41 هزار اشتغال ایجاد کرده است.
از دهم تا 16 شهریورماه، به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.