به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خاصی پور روز پنجشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی ستاد ساماندهی سواحل در اداره ورزش و جوانان آستارا افزود: با همکاری مسئولان دستگاه های متولی نسبت به مسدود سازی تعدادی از نقاط خطرآفرین ساحل آستارا اقدام کردیم تا با توجه به کمبود ناجی غریق شاهد حوادثی نظیر غرق شدن افراد نباشیم.
وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق تعدادی از ناجیان غریق شهرستان آستارا به دلیل کمبود اعتبار به تعویق افتاده، اضافه کرد: از مسئولان متولی به خصوص در بخش لوندویل انتظار داریم با پیگیری های لازم نسبت به تامین اعتبار و پرداخت حقوق اقدام کنند تا ناجیان غریق با انگیزه مضاعف به وظایف خود عمل کنند.
خاصی پور با اشاره به اینکه هشت نفر در تابستان امسال در مناطق خطرآفرین ساحل آستارا غرق شده اند، بیان کرد: در طرح های سالمسازی این شهرستان به علت استقرار کافی ناجیان غریق شاهد غرق شدن افراد نبودیم ولی در حال حاضر با کمبود ناجی در نقاط خطرآفرین شریعتی، رحیم محله، خلج محله، پشت باغ پرندگان و پشت مدرسه باهنر مواجه هستیم و با توجه به تعطیلات پایان هفته، نیروهای هلال احمر و یگان امداد انتظامی و مرزبانی، هیات نجات غریق را همراهی خواهند کرد.
سرپرست هیات نجات غریق آستارا نیز گفت: 36 ناجی غریق متشکل از 10 زن و 26 مرد، از 13 خردادماه با کارت های درجه یک و دو مهارت فدراسیون نجات غریق و با 2 دستگاه جت اسکی، یک دستگاه قایق موتوری و یک دستگاه موتورسیکلت در سه طرح سالمسازی و 12 منطقه خطر آفرین ساحل آستارا مستقر شده اند.
رامین بشرویه ادامه داد: تابستان امسال 20 نفر در مناطق خطر آفرین و 26 نفر در طرح های سالمسازی ساحل آستارا از غرق شدن نجات یافته و هشت نفر غرق شده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه طرح سالمسازی دریای خزر در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.