فیروز فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فروش کتاب در قالب طرح یاد شده در گیلان شش درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص داد که کتاب فروشی شهر کتاب و فرازمند، بیشترین آمار فروش را داشته اند.
وی بیان کرد: 14 هزار و 832 عنوان کتاب در طرح تابستانه کتاب گیلان با مبلغ سه میلیارد و 582 میلیون ریال به فروش رسیده است.
وی ادامه داد: گیلان به لحاظ تعداد و فروش، رتبه ششم کشور را بدست آورده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، طرح های حمایتی از جمله طرح تابستانه کتاب را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی دانست و گفت: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.
فاضلی با بیان اینکه در تاریخ، تفکر همواره راهگشا بوده؛ افزود: در گذشته در مکان های مختلف به طور مثال در کفاشی ها و در بخشی از آن کتاب قرار می دادند (مکان کوچکی که کتاب می گذاشتند) یا مردمان قدیم در آستین لباس های خود کتاب قرار می دادند؛ اما متأسفانه در جامعه امروز، انسان در غربت کتاب است که آسیب پذیر می شود.
وی بیان کرد: برگزاری طرح های حمایتی از کتابفروشان به ویژه «تابستانه کتاب» به این دلیل که کتاب یا به عبارت دیگر، تفکر در زندگی انسان ها حضور همیشگی پیدا می کند؛ از اهمیت و ضرورت برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر ادامه طرح های حمایتی کتاب گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای طرح های حمایتی از کتابفروشان بویژه «تابستانه کتاب» نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.
نهمین دوره طرح حمایتی کتاب با شعار «دانش گستری با حمایت از تالیف ایرانی» از سی ام مرداد ماه تا هشتم شهریورماه جاری همزمان با سراسر کشور و با تخفیف ١٥ تا ٢٥ درصدی و تا سقف یک میلیون ریال به اجرا درآمد. 134 کتابفروشی در استان گیلان فعالیت دارند که 20 کتابفروشی از این تعداد مجری طرح تابستانه کتاب 97 بوده اند.
«کتابفروشی به وسعت ایران» (آبان ٩٤)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٥)، «تابستانه کتاب» (تیر و مرداد ٩٥)، «پاییزه کتاب» (آبان و آذر ٩٥)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٦)، «تابستانه کتاب» (مرداد و شهریور ٩٦)، «پاییزه کتاب» (آذر ٩٦) و «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٧) در گیلان از طرح های ملی موفق کتاب بوده است.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.