محمد درویش کردار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد بازرسی های پنج ماه سالجاری را سه هزار مورد عنوان و بیان کرد: 170 پرونده تخلف قاچاق با ارزش ریالی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: حدود 82 درصد از بازرسی های انجام شده در بخش صنفی و مابقی در بخش غیر صنفی بوده است.
به گفته درویش کردار، حدود 70 درصد از بازرسی های انجام شده و حدود 75 درصد از تخلفات کشف شده در قالب گشت مشترک با دستگاه های ذیربط بوده است.
وی گفت: براساس آخرین بررسی ها و گزارش از سامانه جامع انبارها ، تعداد پنج هزار و 533 رکورد (رکورد تعداد آمار انبارهایی است که کالاهای خود را ثبت و در واقع خود اظهاری کرده اند) ثبت سامانه مذکور شده است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشدید بازرسی ها و نظارت در استان، به آماری از بازرسی ها از اول تا هفتم شهریورماه جاری اشاره و اضافه کرد: طی این مدت ، 10 هزار و 953 بازرسی انجام که منجر به تشکیل 281 پرونده شده و برای آن 10 میلیارد و 692 میلیون و 619 هزار و 804 ریال جریمه در نظر گرفته شده است.
وی این تخلفات را شامل امتناع از عرضه کالا، گرانفروشی و احتکار عنوان کرد.
درویش کردار از مردم خواست در صورت مشاهده اختفا و احتکار کالا، موضوع را با سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در میان بگذارند.
102 هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.