نماینده ولی فقیه در گیلان بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ رضوی تأکید کرد و گفت: خدمت به مردم در سایه ولایت اهل بیت(ع) بالاترین ارزش است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از آن نیست که انسان در سایه وجود امام رضا(ع) به مردم خدمت کند، گفت: امر مذکور نشان می‌دهد که انسان در سایه ولایت اهل بیت(ع) است.

وی به حضور اولاد اهل بیت(ع) در کشورهای مختلف به‌ویژه ایران در دوره عباسیان و امویان اشاره کرد و اظهار داشت: اولاد اهل بیت (ع) در راستای تبیین معارف علوی و نبوی و خدمت به مردم در نقاط مختلف حضور پیدا کردند.

زندگی اهل سنت استان با اهل بیت (ع) عجین شده است

امام جمعه رشت با اشاره به علاقه اهل سنت گیلان به امام رضا (ع)، تصریح کرد: زندگی اهل سنت استان با اهل بیت(ع) عجین شده و شاهد استقبال سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) توسط آنها هستیم.

فلاحتی به وجود موقوفه‌های بسیار برای امام رضا(ع) در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ وقف حائز اهمیت است.

ایجاد زائرسرا برای زائران حرم امام رضا (ع)

وی خواستار ایجاد زائرسرا برای زائران حرم امام رضا (ع) در این استان شد و ابراز داشت: زائران از استان‌های مختلف و حتی از کشور جمهوری آذربایجان برای زیارت امام رضا(ع) از مسیر استان گیلان عبور می‌کنند و وجود زائرسرا برای پذیرایی از این زائران مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی بیان کرد: اعزام کاروان‌های زیارتی به مشهد مقدس بسیار عالی است ضمن اینکه وجود روحانیون در این کاروان‌های زیارتی تاثیرگذار است.

ساماندهی ۱۶۰۰ خادم‌یار امام رضا(ع) در گیلان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مسئول آستان قدس رضوی در گیلان نیز در جلسه مذکور یادآور شد: دفتر آستان قدس رضوی در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده و تمام افراد در این دفاتر به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

وی به جذب افراد در راستای خادمی امام رضا(ع) در گیلان اشاره و عنوان کرد: در سایت استان تاکنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر خادم‌یار ثبت شده که تعداد ۵۲۰ نفر از خادم‌یاران در عرصه‌های مختلف در گیلان فعالیت می‌کنند و تعداد ۴۹۷ نفر برای خدمت در آستان قدس رضوی به مشهد معرفی شدند.

مسئول آستان قدس رضوی در گیلان با اشاره به اجرای طرح زیارت اولی در گیلان گفت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از محرومان و دانش‌آموزان به مشهد مقدس اعزام شدند و پنج هزار نفر از آنها زائر اولی بودند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.