گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری ماسال به ایرنا حاکیست؛ محمد جواد عامر در نخستین همایش حفظ اشعار تالشی برای کودکان که در سینما شادی ماسال برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش سه کار بزرگ شروع شد و اینکه به زبان مادری و فولکلور برگشتیم، کاری بسیار بزرگ و ماندگار است.
وی انتخاب سن نونهالی برای حفظ اشعار را بسیار مناسب دانست و افزود: دست اندکاران این طرح هوشمندانه این سن را انتخاب کرده اند و احساس می کنم این کار درست از همان جایی که می بایست شروع می شده، آغاز شده است.
فرماندار ماسال اضافه کرد: سومین مورد و مهمتر از موارد یاد شده، این فضای شاد و مفرحی هست که در اینجا به وجود آمده است.
عامر با تاکید بر جایگاه ویژه شعر در تحولات اجتماعی تصریح کرد: در قالب شعر بسیاری از حرف ها زده می شود؛ بسیاری از دردهای اجتماعی در شعرها نهفته است و در قالب شعر می توان یک بحران اجتماعی را تشریح کرد.
فرماندار ماسال تاکید کرد: با توجه به تاثیرگذاری شعر بایستی به این هنر بیشتر پرداخته شود و فرزندان مان را با ادبیات بومی و زبان مادری آشنا کنیم.
عامر همچنین در ستایش از هنرمند فقید ماسال استاد فرامرز مسرور، او را شاعری توانمند و برجسته دانست که موجب افتخار این شهرستان است.
محمدجواد عامر در پایان این مراسم به همراه سایر مسئولان شهرستان از نفرات برتر این مسابقات تجلیل کرد. ماسال با 2 بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.