فرماندار آستارا گفت: این شهر مرزی با توجه به ظرفیت‌های بالای خود افق جدیدی در توسعه تجارت جهانی گشوده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با طالح محمد زیاد اف مدیر بنادر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه ضمن خیر مقدم به هیات آذری گفت: برخورداری آستارا از ظرفیت های ترانزیت بندری و جاده ای و ریلی موجب شده است تا در آینده سهم بسزایی در معادلات اقتصادی و تحولات تجارت جهانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی بارانداز ریلی آستارا – آستارا و اتصال آن به شبکه ریلی کشور موجب تکمیل شدن کریدور شمال جنوب می‌شود که از این طریق شاهد توسعه و رونق روابط تجاری و اقتصادی کشورها از طریق خط ریلی خواهیم بود.

وی با برشمردن جاذبه های مختلف گردشگری و تجاری در آستارا و تردد بالای گردشگران در این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان از تمام ظرفیت های لازم برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است.

وی به سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی راه آهن آستارا - آستارا اشاره و آن را موقعیت ممتازی برای دو کشور همسایه عنوان کرد.

وی یادآور شد:با برنامه ریزی هایی که برای اتصال بندر و منطقه ویژه آستارا به بارانداز ریلی این شهرستان در حال انجام است این پروژه می‌تواند نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشیدن به تبادلات کالا و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید در منطقه داشته باشد.

فرماندار آستارا یادآور شد: در کنار نقش بندر و گمرک زمینی آستارا در صادرات و واردات کالا تنها از طریق خط آهن از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد ورود حدود یک هزار واگن کالای وارداتی و همچنین صادرات حدود ۸۰۰ واگن انواع کالا از این طریق به بیرون از مرزهای کشور بودیم .

وی افزود: دو کشور ایران و آذربایجان روابط بسیار خوبی در زمینه های مختلف با یکدیگر دارند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه ساخت و راه آهن موجب تقویت و تحکیم روابط نیز شده است.

در این دیدار طالح محمد زیاد اف مدیر بنادرکشور جمهوری آذربایجان هم ضمن تشکر از میزبانی فرماندار آستارا اضافه کرد: بندر آستارا بسیار زیبا و دارای موقعیت های خوبی در زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است.

وی اضافه کرد: ایران کشوری بزرگ است و استان گیلان و شهرستان آستارا دارای ظرفیت ها و جاذبه های خوبی از نظر گردشگری و تجاری هستند .

در این دیدار که مدیران سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان حضور داشتند توضیحاتی در خصوص اهمیت بندر آستارا و برنامه‌های این سازمان در خصوص توسعه فعالیت های بندری نیز ارائه شد.

هیات آذری به همراه فرماندار و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان پس ازبازدید پروژه های راه آهن و بندر و منطقه ویژه اقتصادی آستارا این شهرستان را به مقصد بندر انزلی و  رشت برای دیدار با استاندار گیلان ترک کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.