به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب پیش از خطبه نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران اظهار داشت: در سال 87 با ابلاغ فرمان تاریخی مقام معظم رهبری ، پدافند هوایی از بدنه نیروی هوایی جدا شد و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء دهم شهریور 87 به عنوان یک نیروی ملی با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های نیروهای مسلح در زمینه دفاع از حریم هوایی تشکیل شد.
وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اتکا به نیروهای مومن، متخصص و متعهد، با توجه به همه کمبودها و نیازمندی ها در حوزه دفاعی از فرصت ها استفاده کرده و تحریم های ظالمانه دشمن نتوانست تاثیری بر آن داشته باشد و در خودکفایی شگفتی ساز شد.
وی خاطر نشان کرد: این قرارگاه با سرلوحه قراردادن توانمندی های بومی خود و جامه عمل پوشاندن به شعار اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر در حوزه پدافندی ها، سامانه ها و تجهیزات در زمینه های ساخت و بهره گیری از آنها گام های موثری برداشته است.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بیان داشت: بازسازی تمام رادارهای قدیمی با تکنولوژی روز و بومی، طراحی و ساخت انواع رادارها با تکنولوژی جدید، به حداقل رساندن احتمال نفوذ جنگ الکترونیکی دشمن در سامانه ها و طراحی و ساخت انواع سامانه های شنود از جمله اقدامات این قرارگاه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح سابقه پدافند در ایران و اقدامات آن در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی با توجه به تجربه های کسب شده از جنگ ، نقش پدافند بسیار پررنگ شد و وارد صحنه جدیدی از معادلات جنگی و نظامی در کشور قرار گرفت به گونه ای که نیازمندی خود را به دفاع یکپارچه کل کشور رقم زد.
وی بیان داشت: حضور موثر در عملیاتی از جمله بیت المقدس، فتح المبین ، کربلای پنج و غیره، خنثی کردن بیش از 24 هزار حمله هوایی دشمن بعثی به مناطق حساس، حیاتی و مناطق مسکونی کشور، اسکورت موفق بیش از سه هزار شرکت های تجاری، انهدام و ساقط کردن بیش از 600 فروند هوایی و جنگی دشمن از جمله افتخارات و ماموریت های پدافند در دوران دفاع مقدس است.
دهم شهریور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.