همزمان با ششمین روز از هفته دولت کلنگ پروژه محوطه‌سازی اداره کل گمرک آستارا با اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آستارا، در ششمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار، مدیران شهرستان، مدیر کل گمرک شهرستان و ناظر گمرکات گیلان، کلنگ محوطه‌سازی گمرک آستارا با اعتباری بالغ بر 22.5 میلیارد تومان بر زمین زده شد.

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد در آغاز این مراسم  ضمن پاسداشت یاد و خاطره همه شهیدان اسلام و انقلاب، بخصوص شهیدان رجایی و باهنر گفت: ما هرچه داریم از شهدا و جان‌فشانی های آنهاست. ضمن اینکه باید قدردان این عزیزان و امنیت موجود در کشور نیز باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دو نکته شفافیت در امور گمرکی و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی افزود: گمرک ایران در طی این سال‌ها بدنبال یک اتاق شیشه‌ای بود تا همه افرادی که بدنبال خدمات از سوی گمرک بودند بتوانند عملکرد گمرک را به صورت شفاف مشاهده کنند تا هیچ عملکردی از دید هیچ کس پنهان نمانده باشد که الحمدالله با ایجاد سامانه جامع امور گمرکی این امر محقق شد.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه توانستیم در دو سال پیاپی در سازمان جهانی گمرک خود را به عنوان ساختمان برتر جهانی معرفی کنیم گفت: در بحث کارآمدی و همچنین در بحث سازماندهی امور گمرکی هم توانستیم در سال‌های 2017 و 2018 از سوی سازمان جهانی حقوق گمرکی به عنوان سازمان برتر مبارزه با قاچاق کالا و قاچاق مواد مخدر شناخته شویم.

یوسفی نژاد  گفت: گمرک علاوه بر این مسائل، حرکاتی را نیز در رابطه با توسعه زیرساخت‌ها شروع کرده و با توجه به اینکه گمرک آستارا یک مرز بین‌المللی و کشوری محسوب می‌شود، خوشبختانه امسال توانستیم سه پروژه بزرگ ملی داشته باشیم که یکی از آنها بحث ریلی بود که توسط ریاست جمهور و کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان پیگیری شد که با همین وضعیت فعلی هم عملکرد بسیار خوبی داشته یعنی با اینکه این طرح ریلی در آغاز بر پایه واردات محور می‌چرخید ولی خوشبختانه در ماه‌های اخیر این امر برعکس شده و هم اکنون به سمت و سوی صادرات محور پیش رفته است که این امر می‌تواند در کوتاه مدت منشاء تحولات بسیاری در این منطقه شود.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه علاوه بر سه شیفته شدن گمرک مسافری که خود طرح بزرگی به حساب می‌آید، بحث منطقه ویژه اقتصادی بندر آستار را هم داشتیم و همگی شاهد افتتاح این بندر بودیم  افزود: امیدواریم بتوانیم وسعت این منطقه را گسترش دهیم و آن را به گمرک ریلی وصل نماییم چرا که ما اکنون در بحث ساختمانی و دپوی کالا در گمرک ریلی مشکلاتی داریم که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولین راه‌آهن کشوری، استاندار گیلان و فرماندار آستارا در وسعت بخشی به مساحت این دو منطقه، شاهد توسعه هر چه بیشتر شهرستان آستارا و استان گیلان باشیم.

وی در خاتمه با اشاره به پروژه محوطه‌سازی گمرک آستارا نیز گفت: در کنار تمام این مسائل، پروژه محوطه‌سازی گمرک آستارا که به یاری خدا از امروز و با اعتباری بالغ  22.5 میلیارد تومان آغاز می‌شود با توجه به اینکه این مرز نه فقط به عنوان مرز استان گیلان بلکه به عنوان مرز ورودی کشور بزرگ ایران به حساب می‌آید، می‌تواند یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت در این منطقه باشد.

لازم به ذکر است که پیش بینی شده است که این پروژه در طول 30 ماه به پایان برسد ولی فرماندار آستارا از مجریان طرح خواست که آن را در نصف این مدت به پایان برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.