به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که عصر شنبه برگزار شد، هر یک از شرکت کنندگان با اهدای چند جلد کتاب که بیشترین آن سهم فرمانداری ویژه گنبدکاووس با 254 جلد بود، دراین اقدام فرهنگی مشارکت کردند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین مراسم با قدرانی از برگزار کنندگان این رخداد فرهنگی، برلزوم ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی درجامعه بویژه دربین نسل نوجوان و جوان تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی بابیان اینکه کتاب و کتابخوانی نقش تاثیرگذاری در ارتقای شاخص دانایی یک جامعه برعهده دارد، گفت: برای تحقق این مهم باید فرزندان خود را از کودکی با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نه فقط کتاب درسی بلکه به تناسب سن خواندن کتاب های غیر درسی مانوس کنیم.
وی اضافه کرد: مطالعه کتاب و گوش دادن به اخبار و وقایع پیرامون از ظرفیت های بسیار خوب برای رشد دانایی فرد و جامعه است که باید فرهنگ آنرا در جامعه ترویج کرد.
کریمی از مدیران ادارات و نهادها و نیز اقشار مختلف مردم گنبدکاووس خواست تا درصورتی که کتاب یا کتاب های بلااستفاده در اداره یا منزل دارند، آن را به کتابخانه عمومی هدیه نمایند تا در اختیار افرادی که به هر دلیل به کتاب دسترسی ندارند، گذاشته شود.
به گزارش ایرنا، رییس اداره کتابخانه های عمومی گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری گلریزان کتاب که از چند سال پیش در ایام هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شد اما امسال در هفته دولت برگزار شد، جمع آوری کتاب های بلا اسفتاده در نزد مردم و ادارات و نهادها است.
زهرا نقی نسب افزود: کتاب های اهدایی که در مراسم گلریزان جمع آوری می شود، بیشتر در اختیار کتابخانه های مناطق روستایی این شهرستان گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون چهار کتابخانه عمومی متعلق به این نهاد و یک کتابخانه مشارکتی در محل اداره زندان با مجموع 61 هزار جلد کتاب در شهرستان گنبدکاووس فعال است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.