عیدمحمد فاروقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مدیریت آماده حمایت از علاقمندان به حوزه سرمایه گذاری در حوزه آبزیان استان است.
وی گفت: در این پیوند به تازگی برای دریافت وام سرمایه در گردش به مبلغ 20 میلیارد ریال، یک شرکت بخش خصوصی استان از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک رفاه معرفی شد.
به گفته وی، این شرکت فعال در زمینه فرآوری، بسته بندی و صادرات میگو با جذب این وام ضمن تثبیت اشتغال50 نفر به صورت فصلی، می تواند 100 تن میگو نیز صادر کند.
گلستان با توجه به 110 کیلومتر ساحل دریای خزر و جاری بودن حدود دو هزار و 500 کیلومتر رودخانه، یکی از استان های مستعد در حوزه شیلات به ویژه در زمینه میگو، ماهیان خاویاری، گرمابی و سردآبی است.
مجتمع تولید میگوی شهرستان گمیشان در شمال غرب گلستان یکی از مهمترین عرصه های پرورش این محصول است، هم اینک پرورش میگو در مزارع سایت 4 هزار هکتاری این مجتمع در حال اجرا است.
به گفته سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان، سال قبل یکهزار و 960تن میگو تولید شد و کسب رتبه سوم کشوری نشان دهنده ظرفیت استان در پرورش آبزیان است.
همچنین طبق گزارش مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان، فعالان حوزه شیلات این استان سال قبل توانسته اند از محل پرورش میگو، 712 تن محصول به پنج کشور شامل هنگ کنگ، لبنان، ترکمنستان، امارات و ویتنام صادر کنند.
اقتصاد ساکنان استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان واقع در شمال کشور بر پایه کشاورزی، دامپروی و تا حدودی ماهیگیری استوار است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.