ابوطالب قزل سفلو در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های آبخیزداری جنگل توسکستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح ها بدلیل سیل خیز بودن گلستان و حجم بالای خسارات وارده به مردم بویژه کشاورزان استان دارای اهمیت مضاعف است.
جنگل توسکستان در شرق گرگان ادامه سلسله جبال البرز از غرب به طرف پارک ملی گلستان است.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: از دیگر سو می توان بخشی از اثرات خشکسالی و کمبود منابع آبی استان را با اجرای طرح های آبخیزداری جبران کرد.
قزل سفلو به بهره برداری از 8 طرح با هزینه بالغ بر 20 میلیارد ریال و آغاز عملیات احداث 32 طرح آبخیزداری در گلستان اشاره کرد و گفت: با هدف جلوگیری از وقوع سیل 32 طرح جدید در استان با اعتباری افزون بر 13 میلیارد ریال اجرا می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در این استان 163 بند خاکی، 123 سازه سنگی ملاتی ، 600 گابیون (تور سنگی) و 3 سازه پخش سیلاب وجود دارد که استفاده از آن علاوه بر ذخیره 120 میلیون متر مکعب آب در سال؛ مهار سیلاب های متعدد را به دنبال دارد.
قزل سفلو ابراز امیدواری کرد که با افزایش اعتبارات این حوزه و تخصیص بهنگام شاهد اجرای به موقع طرح های آبخیزداری و آبخوانداری باشیم.
آبخیزداری اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک به منظور ذخیره سازی و رسوب در زمین است.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.