به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، گلستان برای حضور در این رویداد بزرگ ورزش آسیا 27 ورزشکار در 10 رشته اعزام کرده که در اولین روز شروع این رقابت ها چند ورزشکار تیمی و انفرادی با حریفان مسابقه دادند.
اولین حضور ورزشکاران گلستان در رشته کبدی زنان بود که تیم ملی ایران با حضور صدیقه جعفری و زهرا عباسی از این استان موفق شد کره جنوبی را با نتیجه 46 بر 20 از پیش رو بردارد.
زهرا رحیمی نژاد مدیرفنی تیم ملی کبدی زنان هم گلستانی است.
کبدی زنان با کسب این برتری گام نخست را برای کسب عنوان قهرمانی در جاکارتا 2018 محکم برداشت.
کبدی مردان ایران هم در اولین روز بازی های آسیایی جاکارتا، ژاپن را به آسانی و با نتیجه 55 بر 19 پشت سر گذاشت تا برای مدعیان قهرمانی این رشته خط و نشان بکشد.
در تیم ملی کبدی مردان که سرمربی آن غلامرضا مازندرانی از گلستان است، هفت ملی پوش این استان حضور دارند.
فاضل اتراچالی، ابوالفضل مقصودلو، محمداسماعیل مقصودلو، محسن مقصودلو، میثم عباسی، ابوذر مهاجر و محمد ملاک، ستاره ها و ستون های تیم ملی کبدی مردان ایران هستند.
سپک تاکرا دیگر تیم ملی بهره مند از ملی پوشان گلستانی در جاکارتا است که اولین دیدار خود را با شکست پشت سر گذاشت.
احسان امان بای و ناصر پنق نمایندگان گلستان در این تیم ملی هستند که در مصاف با تیم قدرتمند اندونزی به نتیجه ای بهتر از شکست 3 بر صفر دست پیدا نکردند.
تیم ملی سپک تاکرای ایران در بخش 4 نفره هم شرکت می کند که در این بخش در گروه دوم با تیم های سنگاپور، ویتنام، نپال و پاکستان همگروه است.
اولین حذف شده ورزش گلستان در جاکارتا، فاطمه حسام در رشته پومسه بود. تیم ملی پومسه در مسابقه اول خود به مصاف کره جنوبی رفت و در رقابتی نزدیک نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.
پومسه ( فرم ) برای اولین بار به ورزش های حاضر در بازی های آسیایی افزوده شده است.
در روز دوم رقابت های آسیایی جاکارتا تیم ملی کبدی زنان ایران امروز دوشنبه به مصاف بنگلادش می رود، مردان کبدی ایران با پاکستان مسابقه می دهند و تیم ملی سپک تاکرا با هند رقابت می کند.
رقابت والیبالی ساحلی بازی های آسیایی جاکارتا هم از ظهر امروز آغاز می شود و تیم های ملی ایران که صد در صد ورزشکاران آن را گلستانی ها تشکیل می دهند، برای مدال آوری تلاش می کنند.
تیم ملی 'الف' ایران با حضور رحمان رئوفی و حامد میرزاعلی به مصاف تیمورشرقی می رود و تیم ملی 'ب' با بهمن سالمی و آرش وکیلی با تایلند مسابقه می دهد.
به گزارش ایرنا هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا 2018 از 27 مرداد ماه به طور رسمی و با حضور بیش از 11هزار ورزشکار از 45 کشور در ورزشگاه ملی 88 هزار نفره «گلورا بانگ کارنو» اندونزی آغاز شد.
ایران با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در 42 ماده ورزشی در این آوردگاه قاره کهن حضور دارد.
در دوره گذشته بازی های آسیایی که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد 20 ورزشکار رشته های گوناگون از گلستان اعزام شدند که حاصل تلاش آنها 2 نقره تیمی در کبدی زنان و مردان، 2 طلا در والیبال و والیبال نشسته مردان، یک نقره والیبال نشسته زنان و یک برنز قایقرانی بود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.