به گزارش خبرنگار ایرنا، کلثوم غفاری روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع طرح های اشتغالزایی وتوسعه کسب و کارهای خرد زنان اظهار داشت: تلاش برای توانمندسازی بانوان و آموزش مشاغل به خصوص در مناطق روستایی با جدیت و همکاری ارگان ها و دستگاه های متولی در حال انجام است که در قالب آن بسیاری از زنان خانه دار دارای درآمد ثابت و پایدار خواهند شد.
وی در مورد تعداد زنان کارآفرین نیز گفت: بسیاری از زنان گلستان که مشغول تولید و صنعتگری های کوچک و خرد خانگی هستند، خود را در ردیف زنان کارآفرین محاسبه نکرده و به همین دلیل آمار دقیقی از این گونه افراد وجود ندارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: یکی از مشکلات در راه توسعه اشتغالزایی به خصوص در روستاها ،ارائه نشدن آموزش های کافی و مناسب است که موجب می شود از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و به جای کارآفرینی ، جوانان راهی جز مهاجرت به شهرها و زنان پناهی غیر از خانه ها نداشته باشند.
غفاری ادامه داد: برای حل این مشکل برگزاری دوره های آموزشی در روستاها با هدف ظرفیت شناسی و آموزش نحوه ورود به دنیای کسب و کار درحال انجام است که امیدواریم نتیجه آن ایجاد انگیزه در زنان برای راه اندازی مشاغل خانگی و خرد باشد.
وی بیان کرد اعطای تشهیلات 100 تا 500 میلیون ریالی به ارائه کنندگان طرح های اشتغالزایی روستایی نیز یکی از انگیزه ها در توسعه کارآفرینی است که توانسته برخی بانوان گلستانی را به سمت فعالیت در کسب و کارهای خانگی سوق دهد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.