شهرام کوسه غراوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح افزایش 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره قبل مطرح اما تصویب نشد و در دوره فعلی با نظر نمایندگان قرار است 40 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.
وی بابیان اینکه کلیات طرح افزایش 40 نفری نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده اما هنوز در صحن علنی مطرح نشده، گفت: قبل از مطرح شدن این طرح، مجلس تامین منابع مالی آن را از دولت درخواست کرده است.
کوسه غراوی اضافه کرد: افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار مالی زیادی می طلبد و فعلا دولت زیربار تامین آن نرفته است.
وی تصریح کرد: درصورت تامین بار مالی افزایش تعداد نمایندگان مجلس از سوی دولت، یک نماینده به تعداد نمایندگان گلستان درمجلس اضافه می شود که سهم مردم دو شهرستان کلاله و مراوه تپه در شرق این استان است.
نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک نماینده برای این چهار شهرستان که یک سوم وسعت استان با جمعیت تقریبی 350 هزار نفر دارد، کافی نیست.
کوسه غراوی گفت: بر این اساس دو شهرستان کلاله و مراوه تپه که کلاله حوزه انتخابیه اصلی خواهد بود، یک نماینده مستقل و دو شهرستان مینودشت و گالیکش که مینودشت حوزه اصلی خواهد بود، هم یک نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.
وی ابراز امیدواری کرد: با قبول بار مالی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس توسط دولت، در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره جدید، استان گلستان دارای هشت نماینده در مجلس شود.
به گزارش ایرنا، براساس اصل 64 قانون اساسی دولت می‌تواند هر 10 سال با توجه به عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظیر آنها حداکثر 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کند اما با گذشت 20 سال از آخرین تغییرات صورت گرفته یعنی از سال 1378 تاکنون به تعداد نمایندگان این نهاد قانونگذاری اضافه نشده و اکنون تعداد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی 290 نفر است.
دو شهرستان کلاله و مراوه تپه درمنتهی الیه شرق استان گلستان درمجموع افزون بر 200 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.