سیدخالق سجادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نظارت در راستای تلاش بیشتر برای ارائه خدمات به مردم، تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از بروز آسیب و مشکلات اداری بوده و نمرات به دست آمده در این ارزیابی ها ملاک و معیار انتصاب و تغییر مدیران خواهد بود.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات این اداره کل، جمع آوری و پیگیری برای رفع نارضایتی مردم از دستگاه ها بوده و در گلستان بخش عمده اعتراض و گلایه های مردمی اعمال تبعیض میان ارباب رجوع است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گلستان افزود: مردم در مراجعه های حضوری و تماس های تلفنی بیشتر از کمبودها، از تبعیض توسط کارمندان و مدیران دستگاه ها بین مراجعین گلایه دارند که برای رفع این مشکل بدون چشم پوشی با متخلفان برخورد قانونی می کنیم.
سجادی با تاکید بر لزوم آگاهی همه مردم از حقوق قانونی ،ادامه داد: برخی اوقات مردم از حقوق خود آگاهی نداشته و به همین دلیل در مراحل گوناگون مراجعه به دستگاه های اداری دچار سرگردانی می شوند.
وی گفت: اگر مردم از حقوق قانونی مطلع باشند خواب را از چشم مسوولان ربوده و از هر فرصتی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده خواهند کرد.
به گفته وی، یکی از راه های تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق مردم ارتباط با آنها بوده و در این راستا سامانه 111 راه اندازی شده است.
سجادی ادامه داد: فعالیت سامانه سامد (سامانه الکترونیکی مردم و دولت) با شماره 111 از میزان مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان کاسته است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های این اداره کل توسعه فعالیت سامانه سامد در استان است که با تحقق آن شاهد کاهش حضور مردم در دستگاه های اجرایی و عمومی و سرعت گرفتن روند پاسخگویی به درخواست ها و شکایت های آنها خواهیم بود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.