به گزارش ایرنا در این مراسم اعلام شد که جشنواره روزهای 21 و 22 آبان ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مرکز استان برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشست خبری در حاشیه این آیین گفت: جشنواره پویانمایی رضوی در سه بخش فیلمنامه کوتاه به صورت حرفه ای، فیلم کوتاه و تولید آثار ویژه فضای مجازی به صورت نیمه حرفه ای و آماتور برگزار می شود.
عادله کشمیری اظهار داشت: محورهای جشنواره نیز احادیث، حکمت، داستان و پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت و به ویژه امام رضا(ع)، جایگاه مباحث و مناظرات علمی آن امام همام، اقتصاد مقاومتی، مهربانی، نماز ، نیایش، صرفه جویی، خانواده ، کار، تلاش و امید، عفاف و حجاب و سبک زندگی است.
به گفته وی، مهلت ارسال آثار هنرمندان سراسر کشور به این جشنواره تا 12 آبان ماه بوده و یک هفته زمان داوری این اثر ها خواهد بود.
وی همچنین از برپایی کارگاه آموزشی پویا نمایی منطقه ای با شرکت دانشجویان و هنرمندانی از استان های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و مازندران به مدت سه روز با هدف بالا بردن سطح کیفی جشنواره و پخش فیلم ها خبر داد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم پخش عمومی فیلم های انیمیشن را ویژگی دهمین جشنواره پویانمایی رضوی اعلام کرد و گفت: در این دوره پنج فیلم انیمیشن ملی به صورت رایگان برای عموم پخش خواهد شد.
رمضان یازرلو همچنین از حمایت مالی از 12 فیلم با کیفیت رسیده به دبیرخانه خبر داد و افزود: از هر فیلم تا 30 میلیون ریال حمایت خواهد شد.
وی هنر پویانمایی را در کشور نوپا دانست و گفت: اکنون 12 مرکز تولید انیمیشن در سطح کشور فعال است که امیدواریم با برگزاری جشنواره های پویانمایی رضوی در استان، گلستان جزو مراکز تولید انیمیشن در آینده باشد.
به گفته وی، اکنون دو مرکز آموزش عالی در گلستان دانشجوی رشته انیمیشن دارد.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان هم واگذاری میزبانی چنین برنامه هایی با گستره ملی را به شهرستان ها مزیتی در جهت توسعه فرهنگ، معارف اسلامی، ایجاد مراکز آموزشی و معرفی استعداد ها دانست و گفت: باید اهمیت صنعت پویا نمایی بیش از گذشته به مردم معرفی شود تا این هنر به فرهنگ سازی در جامعه کمک کند.
محمد ظریف اظهار داشت: جشنواره پویانمایی رضوی در دوره های گذشته اثر مثبت خود را به خوبی نشان داده و می تواند استعدادهای هنری را به جامعه معرفی کند.
به گزارش ایرنا به نهمین جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان 124 اثر از سوی هنرمندان 17 استان ارسال شد، این جشنواره مرداد سال گذشته برگزار شد.
پویانمایی بخشی از برنامه های جشنواره سراسری رضوی است که به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار می شود.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.