جواد میبدی روز چهارشنبه در نشست منطقه ای کارگروه اجرایی نظام مدیریت جامع کیفیت آب منطقه 3 در گرگان اظهار داشت: همگام سازی سازمان های مردم نهاد بهترین و کم هزینه ترین راه ممکن برای آموزش و فرهنگ سازی است.
وی با بیان اینکه سمن ها در برخی از استان ها برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب های سطحی گام های موثری برداشته اند، تصریح کرد: با افزایش فعالیت این تشکل ها برای حفظ کیفیت آب، زمینه برای مشارکت همگانی مردم فراهم می شود.
مهندس میبدی، سمن ها را رابطین اثربخش دستگاه های اجرایی با مردم دانست و خواستار تقویت هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر برای افزایش حضور و مشارکت آنها شد.
به گفته وی، در بحث کیفیت منابع آب با کمک وزارت بهداشت و محیط زیست می توان فعالیت های زیادی را انجام داد.
وی در ادامه با بیان وظایف کارگروه اجرایی نظام مدیریت جامع کیفیت آب گفت: این کارگروه باید در سطح منطقه ای مشکلات کیفی آب را بررسی و راهکار مناسب برای حل این مشکلات ارائه دهد.
میبدی همچنین اضافه کرد: در سراسر کشور با بحران کمی آب مواجه هستیم ،اما تاکنون از لحاظ کیفی مشکلی خاصی در آب آشامیدنی وجود نداشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان نیز گفت: منابع تامین آب شرب در استان متکی به سفره های زیرزمینی بوده و گلستان از منابع سطحی برای تامین آب شرب شهروندان محروم است.
محمدهادی رحمتی، به برداشت بی رویه منابع آبی در فصل تابستان برای بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: همزمان بودن این برداشت ها با پیک مصرف در بخش خانگی موجب کاهش سطح منابع آبی می شود.
وی، سرانه مصرف آب در استان را به ازای هر نفر 220 لیتر در شبانه روز عنوان کرد و اظهارداشت: این درحالی بوده که سرانه مصرف در کشورهای صنعتی 120 تا 130 لیتر در شبانه روز است.
مهندس رحمتی، تغییر نگرش مشترکین و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب را راهکاری در کاهش هدر رفت آن بیان کرد.
براساس اعلام شرکت آبفا گلستان این نشست یکروزه با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب کشور، معاونین بهره برداری و مدیران دفاتر کنترل کیفی شرکت های آبفا استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مشهد و سیستان و بلوچستان و با هدف بررسی کیفیت، ساماندهی مباحث کیفی و محیط زیستی منابع آب در گرگان برگزار شد.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.