به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین پیشقدم روز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی توزیع اعتبارات تملک دارایی های گنبدکاووس، افزود: این اعتبارات برای تکمیل طرح های عمرانی و با رعایت اولویت اعلام شده از سوی ادارات و نهادهای گلستان، به مرور تخصیص می یابد.
وی گفت: سهم گنبدکاووس که دومین شهرستان گلستان به لحاظ جمعیت بوده و نیز یک چهارم وسعت استان را دارد، مبلغ 724 میلیارد ریال است که برای تکمیل 180 طرح عمرانی اختصاص می یابد.
پیشقدم اضافه کرد: گنبدکاووس برخی محرومیت ها و عقب ماندگی هایی نیز دارد که باید با تلاش مدیران و تخصیص اعتبارات ویژه استانی و ملی جبران شود و براین اساس نیز سهم اعتبارات تملک دارایی این شهرستان از 360 میلیارد ریال درسال 94 به افزون بر یک هزار میلیارد ریال درسال گذشته افزایش یافت.
وی با اشاره به مشکل آب شرب مناطق روستایی و شهری گنبدکاووس و نیز شرق گلستان تصریح کرد: از چند سال پیش در قالب طرحی باافق 10 ساله، برای رفع این مشکل اعتبارات ویژه ای پیش بینی و درحال هزینه شدن است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان همچنین گفت: بندر خشک اینچه برون که از طرح های مهم گنبدکاووس است و عملیات اجرایی آن از سال 95 شروع شده، با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با یادآوری دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با اقتشار مختلف مردم گفت: وحدت و همدلی نیاز امروز جامعه برای مقابله با تحریم های ظالمانه دنیای استکبار است.
قرجه طیار افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، استفاده بهینه از بودجه و اعتبارات پیش بنیی شده و نیز صرفه جویی و کاهش هزینه های جاری باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
وی همچنین خواستار نظارت ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بر ادارات کل استان در توزیع اعتبارات شهرستان ها شد و گفت: گنبدکاووس با محرومیت و عقب ماندگی های زیادی مواجه است و نیاز دارد تا مورد توجه ویژه مدیران استان و کشور قرار گیرد.
طیار اضافه کرد: مدیران کل گلستان باید در کنار اعتبارات استانی، برای رفع محرومیت ها و ایجاد زیرساخت ها در گنبدکاووس از اعتبارات ملی نیز جذب نمایند و نمایندگان مجلس دراین راه به آنان کمک می کنند.
وی تصریح کرد: از مجموع حدود 100 میلیارد اعتباری که در اختیار نماینده قرار دارد، مبلغ 50 میلیارد ریال برای جاده موسوم به نفت، 15 میلیارد ریال برای راه آهن گرگان - گنبد، 10 میلیارد ریال برای حوزه راه روستایی، 10 میلیارد ریال برای تکمیل اماکن ورزشی و بقیه نیز در دیگر حوزه های مورد نیاز هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، برخی مدیران کل استان یا معاونین آنان، فرماندار ویژه و مدیران ادارات گنبدکاووس نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و افزون بر پنج هزار کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.