به گزارش روز سه شنبه راه آهن به ایرنا محمدرضا قربانی اظهار داشت: این قطار با 50 کانتینر حامل کک نفتی وارد حوزه ریلی این ناحیه شده و بعد از انجام مراحل اداری گمرکی از طریق خط ریلی شمال کشور به مقصد اراک حمل می شود.
وی اضافه کرد: براساس مذاکره مدیران ارشد راه آهن دو کشور بیش از این 7 قطار از چین به صورت ترانزیت و از طریق کریدورریلی اینچه برون وارد ایران شده و به سمت دیگر مناطق کشور حرکت کرده است.
به گزارش ایرنا قطارهای کانتینری کشور چین با طی مسافتی حدود 10 هزار کیلومتر و از طریق قزاقستان و ترکمنستان در مرز اینچه برون به خاک ایران وارد و سپس به دیگر نقاط ایران و یا دیگر کشورها ادامه مسیر می دهد.
قربانی ادامه داد: پیش از این قطارهای تجاری چین ازطریق مرز سرخس واقع در خراسان وارد ایران می شد واینک کریدور بین المللی اینچه برون استان گلستان برای ورود قطارهای چین به ایران یکی از نزدیک ترین مسیرها است.
گفته می شود که طی طریق قطارهای تجاری چین برای ورود به ایران حدود 45 روز طول می کشیده که از مسیر اینچه برون به 15 روز کاهش یافته است.
مدیرکل راه آهن شمال شرق2 افزود: هزینه کمتر و سرعت بیشتر در حمل بار از مزایای خط ریلی اینچه برون استان گلستان برای تجار و بازرگانان است.
به گزارش ایرنا آذر ماه سال 1393 راه آهن ترانزیتی ایران (اینچه برون) - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور در شرق گلستان به بهره برداری رسید.
ورود قطارهای تجاری چین از طریق مرز ریلی اینچه برون به گلستان از مهر سال گذشته آغاز شده است.
راه آهن شمال شرق یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب می شود، این مسیر برای انتقال بارهای کشورهای CIS(کشورهای مستقل مشترک المنافع) از لحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور، کوتاه تر و ارزان تر است.
گمرک ریلی و زمینی اینچه برون در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس و در فاصله 80 کیلومتری این شهرستان و در شمال استان گلستان واقع است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.