به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الله خلیل زاده روز پنجشنبه در نشستی خبری اظهارداشت: ایجاد این ناحیه های صنعتی در دهستان ها و شهرهای بالای 10 هزار نفر جمعیت طبق قانون اجرا می شود.
به گفته وی، در اجرای این طرح تا سال 1400 ایجاد 20 ناحیه صنعتی در دهستان ها و شهرهای بالای 10 هزار نفر جمعیت گلستان مد نظر است که باید در سال نخست اجرای آن 6 مورد عملیاتی شود ،ولی ایجاد دو ناحیه صنعتی کارشناسی شده در گالیکش و کلاله قطعی است.
وی، دریافت مجوز توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس، پیگیری طرح توسعه شهرک صنعتی گُمیشان، تکمیل زیرساخت های شهرک یکهزار هکتاری اترک و آمادگی جذب سرمایه گذار در سطح 250 هکتار، توسعه شهرک صنعتی علی آباد در سطح 20 هکتار را از برنامه های این شرکت برشمرد.
خلیل زاده گفت: با توجه به اقدام هایی که طی چند سال اخیر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حوزه ایجاد زیرساخت ها و آزاد سازی 11 هکتار از اراضی راکد انجام شده است، مشکلی برای جذب سرمایه گذار وجود ندارد.
به گفته وی، در استان گلستان 24 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه یکهزار هکتاری ویژه اقتصادی اترک با دو هزار و 40 هکتار وسعت وجود دارد و تاکنون با هشت هزار و 240 میلیارد ریال سرمایه گذاری 715 واحد در این بخش بهره برداری و زمینه ایجاد اشتغال برای 13 هزار و 165 نفر دیده شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: به دلیل راکد بون برخی از واحدهای بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، فرصت اشتغال برای چهار هزار نفر از دست رفته است که با اجرای طرح رونق تولید در دو سال اخیر زمینه تثبیت و ایحاد اشتغال در حال فراهم شدن است.
به گفته وی، سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال به واحدهای نیازمند رونق، وام پرداخت شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که 47درصد آنان ساکن مناطق روستایی بوده و اقتصاد و درآمد آنها بر پایه کشاورزی و دامپروری است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.