به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا طباطبایی روز چهارشنبه در نشست مشترک با خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادهای مینودشت به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار، گفت: جایگاه قلم به اندازه ای رفیع و مقدس است که یک سوره قرآن در شان آن نازل شده است.
وی با برشمردن برخی شاخص های حرفه خبرنگاری از جمله رعایت انصاف، افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی برای مردم در گوشه و کنار کشور انجام شده که باید با رعایت انصاف به مردم اطلاع رسانی شود.
طباطبایی با اذعان به وجود برخی کاستی ها و مشکلات، اضافه کرد: بیان صرف کاستی ها و نادیده گرفتن خدمات انجام شده بی انصافی است و موجب ایجاد نا امیدی، یاس و کاهش اعتماد عمومی در جامعه می شود.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی نیز در همین راستا و تلقین برخی توهمات و بزرگ نمایی برخی مشکلات به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام دینی، مسئولان آن و کاهش اعتماد عمومی مردم به آن هستند.
فرماندار مینودشت گفت: رسانه ها باید فارغ از هر نوع وابستگی به جریان های سیاسی، با اطلاع رسانی صحیح و بیان خدمات و دستاوردهای نظام در 40 سال گذشته نه یک دولت یا گروه خاص، این نقشه دشمنان را خنثی نمایند.
وی ادامه داد: برای حفظ نظام جمهوری اسلامی که به مانند یک کشتی بزرگ درحال حرکت است همه اقشار جامعه از صدر تا ذیل بایستی به وظایف خود عمل نمایند تا آسیبی به این کشتی نرسد.
طباطبایی، شفاف سازی در جامعه را از دیگر وظایف مهم خبرنگاران و رسانه ها دانست و گفت: برای تحقق این مهم مدیران و روابط عمومی ادارات و نهادها بایستی به مانند یک اتاق شیشه ای ارتباط خوبی با رسانه ها داشته و از مخفی کاری پرهیز نمایند.
وی گفت: درسایه شفاف سازیT نقاط قوت و ضعف در یک سیتسم مشخص شده و براساس آن می توان اقدامات لازم برای رفع آن انجام داد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه غلامعلی پارسا مسئول روابط عمومی فرمانداری منیودشت نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر خبرنگاران شهید، بیان واقیعت ها و پرسشگری را دو ویژگی خبرنگاران دانست و از روابط عمومی ادارات و نهادها خواست با خبرنگاران بیشتر همکاری داشته باشند.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.