قربانعلی بذرافشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مدارس تخریبی به دلیل مشکلاتی که دارند و احتمال خطرات جانی برای دانش آموزان، عملا تخلیه و از حضور دانش آموزان در آنها جلوگیری شده که این موضوع، فشار مضاعف بر دیگر مدارس وارد کرده است.
وی تصریح کرد: وضعیت مدارس شهرستان آزادشهر به دلیل قدمت چندین ساله نیاز به رسیدگی دارد و از آنجایی که از مجموع مدارس شهرستان 25 درصد تخریبی و 25 درصد نیز نیاز به بازسازی دارند که بیشتر آنها در مناطق روستایی قرار دارند، لازم است خیرین در این عرصه کمک نمایند تا با کمبود فضای آموزشی مواجه نشویم.
مدیر آموزش و پرورش آزادشهر با اشاره به دغدغه های بخش عمرانی افزود: نزدیک به 32 درصد مدارس به صورت دو شیفت اداره می شوند که گویای نیاز شهرستان به ساخت فضاهای آموزشی جدید است و از خیرین مدرسه ساز که بهترین بازو و کمک رسان برای آموزش و پرورش می خواهیم برای رفع این معضل همکاری های خود را گسترده تر کنند.
وی گفت: در همین راستا بهسازی سه مدرسه رسالت احمد آباد، ام ابیها و پژوهش سرای دکتر حسابی در سطح شهرستان از سوی سازمان نوسازی مدارس در دست اقدام می باشد.
بذرافشان با اشاره به فعالیت های عمرانی آموزش و پرورش آزادشهر گفت: چهار پروژه آموزشی در حال ساخت است که دو مدرسه 12کلاسه آزادشهر با 12 میلیارد ریال و 8 کلاسه روستای سبزواری ها با اعتبار 12 میلیارد ریال با بودجه دولتی از سوی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در دست ساخت می باشد.
وی افزود: دو مدرسه دیگر نیز به صورت مشارکتی با جذب خیرین نیکوکار و سازمان نوسازی و تجهز مدارس به صورت 50 درصدی درحال ساخت است که شامل مدرسه 6 کلاسه شهر نوده خاندوز با هزینه 12 میلیارد ریال و سه کلاسه روستای وطن با اعتبار هشت میلیارد ریال می باشد که در تلاشیم ساخت مدارس شهرستان تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در خصوص آمار دانش آموزان شهرستان آزادشهر نیز ابراز کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود 17 هزار و 500 دانش آموز و نوآموز در مدارس دولتی و غیر دولتی تحصیل نمودند که با توجه به نرخ رشد جمعیت و مهاجر پذیری منطقه، پیش بینی می شود در سال تحصیلی پیش رو تعداد دانش آموزان شهرستان از رشد 10 درصدی برخوردار باشد.
بذرافشان آمار رتبه های کنکور امسال را هم رضایت بخش اعلام کرد و گفت: کسب یک رتبه زیر 100 و 16 رتبه زیر 1000 حاکی از همت وافر دانش آموزان این شهرستان، تلاش دبیران و عوامل مدارس و خانواده های دانش آموزان است.
شهرستان 95 هزار نفری آزادشهر با 17 هزار و 500 دانش آموز در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.