به گزارش ایرنا، رضا سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: طی چهار ماه نخست امسال 206 وکیل برای وکالت تسخیری و معاضدت به دادگستری استان گلستان معرفی شده است.
وی با بیان اینکه طی این مدت به 460 نفر از مراجعان کانون وکلای دادگستری گلستان مشاوره داده شد، اظهار داشت: اکنون مشاوره به شهروندان در کانون وکلا، دادگستری ها و زندان گرگان به صورت حضوری ارایه می شود و در آینده هم مرکز مشاوره در زندان گنبدکاووس راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین بر ارایه برنامه و حمایت جدی تر دولت در تقویت معاضدت قضایی شهروندان تاکید کرد و افزود: تا زمانی که دولت در مسایل حقوقی به معنای عام آن برنامه نداشته باشد و معاضدت قضایی به دست متخصصان سپرده نشود، دادگستری ها خلوت نخواهد شد.
وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه قوای مقننه و مجریه کانون وکلا را در حمایت قانونی و اجرای معاضدت قضایی یاری کنند، گفت: از جمله وظایف قوه مقننه حمایت از وکلا است ولی طرح وکالت در صحن مجلس قرائت و بدون نظر خواهی از وکیل تصویب می شود.
رییس کانون وکلای گلستان گسترش بی ضابطه دانشکده های حقوق و پایین بودن کیفیت آموزشی را یکی دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: نباید به مقوله علم نگاه صِرف مادی داشته باشیم و تداوم آن عدالت را در معرض خطر قرار می دهد.
سلیمانی با ابراز رضایت از آنچه که تعامل رو به بهبود دادگستری گلستان با کانون وکلا نامید گفت: متاسفانه سرانه استفاده از وکلا در استان پایین است.
وی اظهار داشت: اکنون کانون وکلای گلستان 630 نفر عضو یا اعضای در حال طی مراحل آموزشی دریافت گواهینامه دارد.
کانون وکلا مؤسسه‌ مستقل است که اداره امور راجع به وکالت و نظارت بر اعمال وکلا و کارگشایان، رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکیل و کارگشایان دادگستری، معاضدت قضایی و فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا را بر عهده دارد.
گلستان طبق سرشماری نفوس مسکن سال 95 حدود یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.