به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: مذاکره در معنای عرفی و عمومی و حتی در زبان دیپلماسی برای رسیدن به نتیجه معقول و منطقی است همچنانکه ایران با چند کشور غربی از جمله آمریکا پس از دو سال گفتگو به نتایجی رسیدند که برجام نام گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اما همین آقای ترامپ از برجام خارج شد و اساسا فردی که خلف وعده کرده و زیر قولش می زند، قابل اعتماد نبوده و نمی توان با او مذاکره کرد.
نورمفیدی خاطرنشان کرد: اگر دولت آمریکا واقعا خواهان مذاکره با ایران است؛ چه بهتر که در اولین گام به برجام برگردد تا اعتماد سازی شود.
خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه مطابق آنچه رسانه های آمریکا منعکس کردند رییس جمهوری این کشور تاکنون به روایتی هزار و به روایت دیگر سه هزار دروغ گفته است، گفت: مذاکره با چنین شخصیتی معنا و نتیجه ندارد.
نورمفیدی ابراز داشت: در کنار اعتمادسازی، طرفین مذاکره باید همدیگر را در یک سطح ببینند و هم را قبول داشته باشند.
امام جمعه گرگان گفت: ترامپ که خود را بالاتر از ایران می داند و اسلافش در دولت آمریکا 50 مورد کودتا در کشورهای دیگر از جمله ایران داشته اند؛ چطور و با چه معیاری از مذاکره سخن می گوید.
نورمفیدی اظهار کرد: ترامپ برای آنکه بتواند مشکلات داخلی و خارجی کشورش را سرپوش گذاشته و برطرف کند، مذاکره را در حد یک شعار انتخاب کرده و بر زبان می آورد زیرا امروز موقعیت و جایگاهش را از دست داده است.
امام جمعه گرگان همچنین به مسائل داخلی کشور از جمله مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: مردم تقاضا و انتقاداتی دارند که در بسیاری موارد بجا و به حق است و باید پاسخ درست و منطقی از مسوولان بگیرند.
نورمفیدی با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در تهران و همزمان در گرگان اظهار کرد: این افتخاری برای گرگان و حتی استان گلستان است؛ نماز جمعه از برکات نظام و انقلاب و باعث ایجاد وحدت بیشتر بین مردم است.
امام جمعه گرگان با یادآوری 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان؛ روز خبرنگار را به فعالان رسانه تبریک گفت.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.