رییس هیات دوومیدانی گلستان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات دیروز در سمنان به پایان رسید و دختران گلستان در هر دو رده سنی نونهالان و نوجوانان بر سکوی قهرمانی ایستادند.
سید وحیدرضا میرا اظهار داشت: در رده سنی نوجوانان دختران استان موفق به کسب 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و نونهالان 4 طلا و 3 نقره به دست آوردند.
وی بیان کرد: در رده سنی نوجوانان راحله کرد در 100 متر، سارا صفری در 800 متر، آیلین اورند در پرش ارتفاع و الهام قطوری در پرتاب نیزه به مقام قهرمانی رسیدند و حدیثه پیری در 400 متر دوم و نجمه خرمالی در پرش طول سوم شدند.
به گفته وی، همچنین در رده سنی نونهالان سلما سلطانی در 400 متر، بهاره واحدی در پرتاب وزنه، حافظه امینی در پرتاب دیسک و تیم امدادی گلستان به مقام قهرمانی رسید و پارمیدا عسگری در 100 متر، هانیه دوجی در پرش طول و آی نور معتمد در پرش ارتفاع دوم شد.
میرا همچنین یادآور شد که در سالهای اخیر توجه زیادی به رشد و رونق دو ومیدانی در رده های سنی پایه شده و با استعدادیابی نسل جدید، ورزشکاران گلستانی تربیت و آماده مدال آوری و کسب موفقیت در مسابقات معتبر هستند.
او به کمبود امکانات این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: پیست تارتان بندرترکمن تنها محل تمرین استاندارد دوندگان گلستان است که امیدواریم با نظر مساعد اداره کل ورزش و جوانان در چند شهر دیگر استان هم مکان های مناسب برای انجام تمرین دوندگان فراهم شود.
هم اینک بیش از 600 نفر در گلستان دو ومیدانی را به صورت حرفه ای انجام می دهند.
از جمله دو ومیدانی کاران گلستانی ،پژمان قلعه نویی ملی پوش پرتاب چکش است که تجربه شرکت در المپیک برزیل را دارد هرچند موفق به کسب مدال نشد.
هفته قبل نیز پسران گلستان در لیگ پیشتازان نونهال و نوجوان کشور قهرمان شدند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.