به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا نقی نسب روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دو کتابخانه در ناحیه مقاومت بسیج و جمعیت هلال احمر به درخواست متولیان این ادارات تعطیل شد.
وی گفت: آنان علت تعطیلی این دو کتابخانه را ایجاد برخی مشکلات از سوی مراجعه کنندگان اعلام کردند و نهاد کتابخانه عمومی از لحاظ مالکیت اختیاراتی بر این واحدها نداشته و نمی تواند مانع تعطیلی شود.
به گفته وی؛ سه سال پیش نیز دو کتابخانه عمومی شهر گنبدکاووس واقع در مسجد قائمیه و مصلی امام جعفر صادق (ع) تعطیل شده بود.
وی تصریح کرد: با رایزنی و تفاهم انجام شده با مدیران شهرستان قرار است کتابخانه امام جعفر صادق (ع) درمحل ساختمان قدیم فرمانداری گنبد کاووس به مدت پنج سال ویژه خواهران و مهر امسال با هزینه تقریبی 500 میلیون ریال بهسازی و تجهیز و بازگشایی شود.
هم اکنون چهار کتابخانه عمومی متعلق به این نهاد و یک کتابخانه مشارکتی در محل اداره زندان این شهرستان فعال است.
نقی نسب افزود: درمجموع حدود 61 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی گنبدکاووس موجود است، این کتابخانه ها سه هزارو 800 عضو فعال دارد.
وی از عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی گنبدکاووس در روزهای 9 مرداد، 27 شهریور، اول و 16 مهر، 19 آبان، 9 دی و 25 اسفند امسال براساس تصمیم نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز خبر داد.
نقی نسب همچنین با قدردانی از پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری اینچه برون و گنبدکاووس، گفت: امسال شهرداری اینچه برون مبلغ 20 میلیون ریال و شهرداری گنبد نیز 200 میلیون ریال پرداخت کرده اند.
وی توضیح داد: شهرداری گنبدکاووس از سال قبل مبلغ یک میلیارد ریال بدهی دارد که 200 میلیون ریال آن را در چهار ماه گذشته پرداخت کرده است.
رییس کتابخانه های عمومی گنبدکاووس همچنین از تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا 10 مرداد امسال خبر داد و گفت: علاقمندان به شرکت دراین جشنواره فرهنگی باید قبل از پایان مهلت آثار خود را تحویل دهند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.