به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا دادبود روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری متمرکز از 8 طرح عمرانی و خدماتی شهرداری گرگان در بوستان جنگلی النگدره اظهار کرد: جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در گرگان وجود دارد اما به دلیل نبود امکان بهره برداری صحیح و مناسب از این ظرفیت ها، درآمد گردشگری شهر پایین است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های بلند مدت شهرداری گرگان کمک به رونق بیشتر گردشگری با اجرای طرح های گوناگون، احیای بافت تاریخی و فراهم کردن امکانات در نقاط گوناگون شهر است تا گردشگری به جاده و محله خاصی محدود نشود.
شهردار گرگان افزود: اجرای 30 طرح گردشگری در گرگان از اولویت های شهرداری است تا با تکمیل آن علاقه مندی در گردشگران برای سفر به این شهر ایجاد شود.
دادبود ادامه داد: اجرای تله کابین، ساخت هتل ناهارخوران و احداث پارک توشن با مجموعه رفاهی و تفریحی گوناگون از جمله طرح های محوری و بزرگ شهرداری در فراهم آوردن زیرساخت های گردشگری گرگان است.
وی احیای بافت تاریخی گرگان را یکی از ماموریت های اصلی و مهم شهرداری برای زمینه سازی جذب گردشگر دانست و گفت: وسعت زیاد و وجود جاذبه های فراوان در این بافت می تواند به جاذبه مهمی برای گردشگران تبدیل شود که می توان با برنامه ریزی صحیح از این محدوده با ارزش تاریخی برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار استفاده کرد.
شهردار گرگان ادامه داد: تلاش می کنیم احیای این بافت را در زمانی اندک به پایان برده و برای استفاده گردشگران و مسافران در نوروز 98 به بهره برداری برسانیم.
دادبود نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی دیگر از اولویت های شهرداری دانست و گفت: از 7 سال قبل تاکنون هیچ اتوبوسی به ناوگان گرگان اضافه نشده است.
وی گفت: با اعتبار بیش از 130 میلیارد ریالی و برای جبران عقب ماندگی سال های اخیر 20 دستگاه اتوبوس خریداری شد تا روزهای آینده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود.
شهردار به مشکل آرامستان گرگان اشاره کرد و گفت: محل کنونی دفن اموات ظرفیت زیادی ندارد و به زودی تکمیل و غیرقابل استفاده خواهد شد.
دادبود بیان کرد: برای حل این مشکل زمین جدیدی در جاده آق قلا خریداری شده که با تکمیل دیواره سازی و احداث زیرساخت ها به زودی دفن اموات در آرامستان جدید انجام خواهد شد.
وی توسعه مشارکت مردم را یکی از راه حل های قطعی تحول اقتصادی و اجتماعی گرگان دانست و گفت: شهرداری گرگان از همه ظرفیت ها برای استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای طرح های گردشگری و زیربنایی استقبال می کند.
شهردار گرگان همچنین به بهره برداری از مسیر پیاده راه جنگل النگدره اشاره کرد و گفت: فاز دوم احداث این مسیر به طول 1400 متر در 35 روز اجرا و به بهره برداری رسید.
بهره برداری از کانال هدایت آب های سطحی روستای گلند تاریکی، باند کندرو بزرگراه شهید کلانتری در محدوده تقاطع زنگیان، دیوار سنگی بخشی از رودخانه زیارت، آبیاری تحت فشار بخشی از بلوار هیرکان، مخزن 100 متر مکعبی شهرک امام، هوشمندسازی خدمات شهرداری گرگان و پیاده روسازی خیابان گلها از دیگر پروژه های بهره برداری شده امروز شهرداری گرگان بود که برای اجرا و تکمیل آن ها بیش از 40 میلیارد ریال هزینه شد.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.