براساس اعلام دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد در برخی مناطق استان علت تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز، 'پاس کاری' ادارات متولی برای نظارت و برخورد با تخلف است.
وی افزود: همین امر سبب شده است برخی سودجویان با استفاده از این خلا نظارتی و تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی ، در حاشیه امن و به دور از مزاحمت ساخت و سازهای غیرمجاز را انجام داده و به عرصه های ملی، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی دست اندازی کنند.
وی به بازدید مسئولان دادگستری و مدیران منابع طبیعی، محیط زیست و امور اراضی استان از روستای گردشگری زیارت و زمین هایی که در حال تغییر کاربری است، اشاره کرد و گفت: این سرکشی ها برای ترغیب به نظارت بیشتر هر اداره و انجام وظایف بود.
به گفته وی، گشت های بازرسی با حضور نمایندگان دادستان، محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و امور آب تشکیل و فعالیت می کنند و درهرهفته یک روز از مناطق در معرض آسیب تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید می کنند.
هاشمیان تاکید کرد که اعضای این گشت بدون نیاز به تشکیل پرونده در محاکم و براساس (تبصره 2 ماده 10 )قانون حفظ کاربری می توانند دستور تخریب ساخت و سازها را در بدو امر صادر کنند.
به گزارش ایرنا با توجه به خاک مرغوب، اراضی جنگلی و آب و هوای مطلوب مناطق مختلف این استان در معرض زمین خواری و تغییر کاربری از سوی افراد سودجو قرار دارد.
همچنین در گلستان 70 درصد زمین ها را عرصه های مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد و این مساله بروز پدیده زمین خواری را افزایش داده و کشف تصرف های غیرمجاز اراضی در نقاط مختلف استان نشان دهنده این مساله است.
حوزه منابع طبیعی گلستان شامل یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی، 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هکتار بیابان، 20 هزار هکتار اراضی ساحلی و 62 هزار هکتار موات است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.