به گزارش ایرنا رضا رحمانی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و تجلیل از تولید کنندگان نمونه استان گلستان در گرگان اظهار داشت: طرح بازسازی و نوسازی صنایع و معادن که از سال قبل در کنار رفع موانع تولید عملیاتی شد، امسال جداگانه اجرا می شود.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی گفت: از مجموع 600 هزار صنوف فعال حدود 100 هزار آن واحد صنعتی و معدنی است.
وی اجرای زنجیره ارزش فلزات شامل فولاد، مس و آلومینیم، رهاسازی معادن کوچک، توسعه و تولید پوشاک، لجستیک و زنجیره تامین را از جمله برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی طی سال جاری برشمرد.
رحمانی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی با حفظ اشتغال تاکید رهبری و راهبرد دولت و از اهداف مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ تحریم را فرصتی برای تولید و ایجاد اشتغال و توسعه توان داخلی عنوان کرد و گفت: از فشار اقتصادی دشمن باید نهایت بهره را ببریم.
وی همچنین در خصوص گلایه رییس اتاق بازرگانی گرگان از تعلل در اتصال خط ریلی راه آهن اینچه برون گنبدکاووس به راه آهن ترکمنستان افزود: در شرایطی که استان های مرزی نقش ویژه ای در توسعه تولید داخل دارند این طرح ریلی باید از سوی دستگاه های مرتبط با شتاب بیشتری پیگیری شود.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز گفت: اکنون مالیات در کشور خرج هزینه های جاری می شود و باید ترتیبی اتخاذ شود تا از این محل ایجاد فرصت شغلی و توسعه زیر ساخت ها را فراهم کرد.
سید محمد رضا مرتضوی همچنین از مسوولان گلستان خواست با وجود 600 هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد حرکت به سوی ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه گردشگری و طرح های خدماتی را دنبال کرده و اولویت ایجاد پتروشیمی و فولاد را کنار بگذارند.
گفتنی است از مجموع 930 واحد صنعتی فعال در گلستان 91 درصد آن در حوزه صنایع کوچک، 6 درصد در بخش صنایع متوسط و سه درصد را صنایع بزرگ تشکیل می دهد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.