به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این قرار بود جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 16 تا 20 مرداد به میزبانی گنبدکاووس برگزار شود که با یک ماه تاخیر، در همین روزها اما در شهریور ماه برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری موفق جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام برای نخستین بار در سال گذشته در گنبدکاووس، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و نیز استان گلستان را برای برگزاری دائمی این جشنواره علاوه بر گرگان، در این شهرستان متقاعد کرد.
کریمی اضافه کرد: بالا بودن دمای هوا در گلستان و گنبدکاووس و نیز پیش بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر ادامه این شرایط در مردادماه، متولیان برگزاری این جشنواره بین المللی را بر آن داشت تا این جشنواره را با یک ماه تاخیر برگزار نمایند.
وی با اعلام آمادگی این شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام، تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های گنبدکاووس از طریق هنر به دیگر مردمان کشور و جهان است.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام سال گذشته از 18 تا 21 شهریور درسه بخش صنایع دستی با حضور 27 استان، سوغات با حضور 25 استان و موسیقی و آیین های محلی و سنتی باحضور 15 استان درمجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و با تنوع اقوام درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.