اسماعیل البرزی در این پایگاه تحلیلی خبری نوشت: براساس قانون برای باغ بیش از 1500 متر مجوز احداث خانه کارگری صادر می شود و این قانون در استان های همجوار گلستان مانند مازندران، خراسان شمالی و سمنان از سال های گذشته تاکنون در حال اجراست.
مدیریت امور اراضی گلستان در سال 92 به جای تفسیر قانون ملی به نفع باغداران، در اقدامی عجیب حداقل سطح اراضی باغی برای احداث خانه کارگری را به یک هکتار افزایش داده است تا باغداران واقعی را با چالشی سخت مواجه کند.
ما اعتقاد داریم اگر مسوولان ما به دنبال اجرای دقیق قانون هستند؛ شمشیر قانون را بردارند و به سراغ زمین خواری، جنگل خواری، ساحل خواری، کوه خواری، رانت خواری و بیت المال خواری و آنان که زمین های بکر کشاورزی را با غرس چند نهال و احداث ویلا به نابودی می کشانند، رفته نه آنکه به یک باغدار اجازه ندهند در مِلکش یک اتاقک برای استراحت و نگهبانی، انباری یا سرویس بهداشتی احداث کند.
پیگیری های رسانه ای منجر به آن شد تا حسین احمدی فرماندار بندرگز که دغدغه ای مشابه رسانه ها برای پیگیری مطالبات مردمی در این خصوص دارد؛ نامه ای به استاندار گلستان ارسال کند و ضمن انعکاس گلایه های باغداران، خواستار اجرای قانون ملی در بندرگز شود و یا آنکه حداقل سطح مورد نیاز برای احداث خانه کارگری از یک هکتار به نیم هکتار کاهش یابد تا دغدغه بخشی از باغداران مرتفع شود.
استاندار گلستان نیز دستور پیگیری ویژه در این خصوص صادر کرده است تا کمیسیون ماده یک تبصره یک، امور اراضی استان در این خصوص تصمیم گیری کند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.