به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد گلخانه ای که روز شنبه با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس برگزار شد، مدیر جهادکشاورزی این شهرستان در سخنانی از تقاضا برای احداث 120 هکتار گلخانه در گنبدکاووس خبر داد.
غلامعلی نورا گفت: با احداث این تعداد گلخانه ها که مراحل اداری و صدور مجوزهای اولیه آن انجام شده برای 1200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب و افزایش چند برابری تولید از دیگر مزایای تولید محصولات گلخانه ای است که شرایط اقلیمی گنبدکاووس برای این حوزه بسیار مساعد است.
نورا اضافه کرد: هم اکنون در این شهرستان، پنج واحد تولید محصولات گلخانه ای با مجموع مساحت سه هکتار فعال می باشد.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم، گفت: باتوجه به استقبال بخش خصوصی برای احداث گلخانه و تولیدات این بخش، این شهرستان در آینده ای نه چندان دور به شهر پایلوت (نمونه) در کشت محصولات گلخانه ای تبدیل می شود.
عبدالقدیر کریمی افزود: سیاست و رویکرد دولت، وزارت جهادکشاورزی و استاندار گلستان نیز توجه ویژه به توسعه بخش کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی است و دولت نیز در این حوزه حمایت های لازم را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: توسعه بخش کشاورزی بویژه با احداث واحدهای گلخانه ای علاوه بر مدیریت مصرف منابع آبی و ایجاد اشتغال پایدار، درافزایش چند برابری تولید محصول و درآمد کشاورزان بسیار موثر است.
به گزارش ایرنا، این واحد گلخانه ای که در زمینی به مساحت یک هکتار با زیربنای 6 هزار متر مربع به شیوه 'هیدرو پونیک' یا روش آب کشت احداث می شود، ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان با افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی این استان و در کشور است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.