به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حمیدی روز پنجشنبه در شورای اداری کلاله افزود: خسارت ناشی از آتش سوزی های اخیر به 105 هکتار جنگل دست کاشت، 108 هکتار مرتع، پنج هکتار جنگل طبیعی و پنج هکتار مزرعه گندم خسارت زد.
وی گفت: برای خاموشی این آتش سوزی ها علاوه بر نیروهای مردمی، دهیاران، شوراهای روستایی، شهرداری ها، منابع طبیعی و ادارات عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کلاله 40 نفر از ظرفیت و توان سربازان ارتش و دو فروند بالگرد نیز استفاده شد.
گفتنی است از ابتدای تابستان امسال تاکنون چندین مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شرق گلستان رخ داد که در عمده ترین آن 240 هکتار از گستره پارک ملی گلستان سوخت.
فرماندار کلاله در ادامه با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای عمومی گفت: انتظار می رود بویژه در شرایط کنونی کارکنان دولت از هر گونه دیر آمدن و زود رفتن یا بی برنامه بودن پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های اخیر دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی گفت: افزایش پایداری ملی در مقابل آسیب ها یکی از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل است.
احمد تجری افزود: امروز دشمن برای تهدید از سلاح نظامی کمتر استفاده کرده و توان خود را در حوزه سایبری و بیولوژیک متمرکز کرده است.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل آمادگی نظام و مردم در مقابل حمله غیر مسلحانه دشمن است که می تواند شامل حوزه های مختلف از جمله سایبری، تحریم های اقتصادی، علمی، فرهنگی و هنری باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه اراز قلی بیری رییس اداره بهزیستی کلاله به مناسبت هفته بهزیستی پیرامون عملکرد این اداره در عرصه های مختلف گزارشی ارائه کرد.
همچنین در این جلسه از سه مشترک حوزه آبفای روستایی کلاله که الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، از سوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان تجلیل شد.
شهرستان کلاله با 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
/7478/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.