اسماعیل جبله روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر قدم های بزرگی برای جبران کمبودها و کاستی ها برداشته شده ،اما هنوز زمینه مناسب برای بهبود شرایط فنی ورزشکاران حرفه ای ایجاد نشده است.
وی بیان کرد: یکی از نیازهای جدی کاراته در گلستان برخورداری از مکان تخصصی و همیشگی برای تمرین است که پس از مدت ها دوندگی یکی از طبقات مجموعه ورزشی گرگان برای 3 روز در هفته به کاراته واگذار شد.
رییس هیات کاراته گلستان افزود: در اختیار گرفتن این مکان بخشی از دغدغه کاراته استان را برطرف کرد، اما هنوز نمی توان پاسخگوی تقاضای ورزشکاران برای تمرین و اجرای برنامه های بلند مدت هیات در شناسایی استعداد و تربیت آنها بود.
جبله ادامه داد: یکی از برنامه های بلند مدت هیات اجرای طرح استعدادیابی در رده های سنی پایه است که برگزاری آن در سال های گذشته به شناسایی چهره های جدید منجر شده و کاراته گلستان را امیدوار به کسب موفقیت کرده است.
وی گفت: نوجوانانی که هم اینک مشغول تمرین برای حضوری موفق در لیگ آینده سازان کشور هستند می توانند به امید اول ایران برای مدال آوری در رویدادهای مهم تبدیل شوند.
به گفته وی برخلاف پسران که روزهای خوبی را در کاراته سپری می کنند، شرایط کاراته دختران گلستان رضایت بخش نیست.
جبله افزود: حل مشکل ضعف کاراته دختران گلستان به آسیب شناسی علمی و شناسایی دقیق عوامل بروز آن نیاز دارد که در این زمینه پیگیر هستیم.
وی به اعزام نماینده به بازی های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: ایمان سنچولی که دارای بخت فراوانی برای اعزام به این رقابت ها بود مدتی پیش به خارج از کشور مهاجرت کرد و امید کاراته گلستان برای اعزام ورزشکار به بزرگترین رویداد ورزشی آسیا حداقل 4 سال به تاخیر افتاد.
هجدمین دوره بازی‌های آسیا از 27 مرداد ماه امسال به میزبانی شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی برگزار می شود.
حدود چهار هزار دختر و پسر گلستانی کاراته را به صورت حرفه ای پیگیری می کنند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.