عیسی مولائی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که از ساعت 17 عصر دیروز 27 تیر شروع شد ساعت 24 همان شب مهار و در ادامه نیروهای منابع طبیعی از صبح امروز کنده های نیمه سوز باقی مانده را نیز کامل خاموش کردند.
وی گفت: با این حال نیروهای منابع طبیعی شهرستان گالیکش همچنان در محل حضور دارند تا درصورت بروز احتمالی آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.
مولائی فر اضافه کرد: آتش سوزی عصر دیروز عرصه جنگلی نیلکوه از بقایای آتش دو روز قبل آن شروع شد که به دلیل واقع شدن در منطقه صخره ای و سخت گذر خاموش کردن آن به سختی انجام گرفت.
وی اضافه کرد: در آتش سوزی دو روز پیش در مجموع 9 هزار و 200 مترمربع از عرصه جنگلی نیلکوه دچار خسارت شد و وسعت آتش سوزی عصر دیروز نیز که کمتر از مورد قبلی است، در حال کارشناسی می باشد.
گفتنی است آتش سوزی در جنگل های منطقه نیلکوه گالیکش دو روز پیش بر اثر انفجار ناشی از برداشت معدن کارخانه سیمان پیوند این شهرستان رخ داده بود.
آتش سوزی در جنگل های شرق استان گلستان در فصل تابستان به دلیل گرما و خشکی بیش از حد هوا و عمدتا به دلیل بی احتیاطی و بی مبالاتی عوامل انسانی همچون روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و نیز آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بویژه در مزارع حاشیه جنگل ها روی می دهد و در تیرماه جاری علاوه بر آتش سوزی در پارک ملی گلستان، مناطق جنگلی شهرستان های گالیکش، مینودشت ، کلاله و مراوه تپه نیز آتش گرفت و صدها هکتار از این عرصه ها تخریب شد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت در محدوده پارک ملی گلستان واقع است.
/7481/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.