به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان گفت: در صورت راه اندازی این پایگاه که گنبدکاووس آمادگی دارد، زمین مورد نیاز آن را تامین کند، مدیریت حوادث و بحران های احتمالی و رفع مشکلات ناشی از آن در شرق استان گلستان بهتر انجام می شود.
وی افزود: با اینکه گنبدکاووس در بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه درمانی و بیماران سوانح رانندگی به شهرستان های شرق گلستان خدمات می دهد، اما مراکز درمانی آن با کمبود و یا فرسودگی تجهیزات درمانی مواجه است.
کریمی، راه اندازی پایگاه یا نمایندگی مدیریت بحران استان در گنبدکاووس را از نیازهای این منطقه دانست و اضافه کرد: در توزیع اعتبارات ویژه حوادث غیر مترقبه نیز باید سهم بیشتری به این شهرستان داده شود.
وی با اشاره به مشکلات قطع برق و کمبود آب شرب گنبدکاووس در 20 روز گذشته، از تداوم تلاش ها برای کاهش این مشکلات خبر داد و ضمن عذرخواهی از مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان در خصوص مشکلات پیش آمده، گفت: برنامه ریزی و جلسات لازم با مدیران برق منطقه ای مازندران و آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه ای گلستان انجام شده که اثرات مثبت آن در روزهای آینده مشخص می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: برخی از مشکلات برق سراسری است که با قطع آن، تامین آب شرب شهروندان نیز با مشکل مواجه می شد، اگرچه برخی مشترکان از آب شرب انسانی برای مصارف غیرضروری و دام استفاده می کنند که ظلم مضاعف به مردم است.
کریمی باتاکید برضرورت برخورد با متخلفان استفاده از آب شرب انسانی در مصارف غیرشرب گفت: اولویت نخست درحوزه آب، تامین آب شرب مردم است و با مشترکان حقیقی یا حقوقی که آب را در مصارف غیر شرب انسانی مصرف نمایند، برخورد و انشعاب آنان قطع می شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که کارشناس حوزه اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز حضور داشت، بخشداران مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس، رییس شورای اسلامی شهر و روسای ادارات برق، آب و فاضلاب شهری، آب منطقه ای، دامپزشکی و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.
توجه ویژه به مناطق روستایی برای تامین آب شرب بویژه روستاهای نوار مرزی، اطلاع رسانی زمان خاموشی های برق بویژه در حوزه مراکز درمانی و بیمارستانی، قدیمی و فرسوده بودن تجهیزات درمانی بالاخص دستگاه 'سی تی اسکن'، ضرورت مدیریت مصرف انرژی آب و برق و پرهیز از مصارف غیرضروری، تامین بموقع سوخت برای واحدهای مرغداری، هماهنگی ادارات خدمات رسان با بخشداری ها و دهیاران هنگام حضور در روستا و توجه ویژه به زیرساخت ها در بخش مرزی و محروم داشلی برون از مهمترین نقطه نظرات حاضرین در این جلسه بود.
علاوه بر شهرستان گنبدکاووس که با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، 6 شهرستان مینودشت، گالیکش، آزادشهر، رامیان، کلاله و مراوه تپه با مجموع جمعیت تقریبی 550 هزار نفر در این منطقه واقع هستند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.