در گزارش پایگاه گلستان 24 آمده است: گلستان یکی از معدود استان‌هایی است که شهرها و روستاهای آن فاصله چندانی با یکدیگر ندارند و همین موضوع سبب شده تا حمل و نقل شهری در این استان نسبت به سایر استان های دیگر بیشتر شود که در این بین مینی بوس ها به علت پایین بودن کرایه آن نسبت به دیگر وسایط نقلیه نقش بیشتری در جابجایی مردم دارد.
حتی ناوگان مینی بوس رانی استان به صورت دربستی و یا خطی اقدام به جابجایی مسافر به خارج از استان نیز می کند که معمولا مشتری این جابجایی ها افرادی هستند که جمعیت بالایی دارند و می خواهند هزینه کمتری بپردازند.
روزانه سفرهای زیاد بین شهری در استان گلستان توسط مینی بوس ها صورت می گیرد که این مسئله نشان دهنده این موضوع می باشد که باید توجه و امنیت بیشتری به ناوگان عمومی استان شود.
اما ظاهراً حدود 98 درصد مینی بوس های موجود در گلستان عمری بیش از سی سال دارند و عمدتا مینی‌بوس ها تولیدی شرکت بنز در سال های خیلی دور هستند که در حال حاضر مشکلات ظاهری نامناسب و امنیت نامطلوبی جهت جابجایی مسافرین دارند.
در همین خصوص یکی از مسافرین حاضر در مینی بوس رانی شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به علت این که محل کارم در کردکوی است مجبورم روزانه چندین بار از مینی‌بوس‌ها جهت جابجایی استفاده کنم.
وی ادامه داد: سواری های خطی در این مسیر فعالیت کمی دارند و جابجایی مسافرین توسط مینی بوس ها انجام می گیرد و مجبورم از مینی‌بوس‌ استفاده کنم، با توجه به مشکلات زیادی که اینگونه مینی بوس ها دارند، از مسئولین تقاضا دارم برای جایگزین کردن مینی‌بوس‌های فرسوده راه حلی مناسب بیاندیشند.
ناظری همچنین در رابطه با نبود امنیت کافی در مینی بوس های بین شهری خاطرنشان کرد: برخی رانندگان با گذشتن چهارپایه در راهروی مینی بوس اقدام به سوار کردن مسافر می کنند؛ اغلب مسافران به علت کم هزینه بودن جابجایی توسط مینی‌بوس‌ها و همینطور مدیریت زمان، نسبت به این عمل رانندگان واکنش نشان نمی دهند.
برخی از رانندگان نیز علت تعویض نشدن مینی بوس های فرسوده خود را نبود تسهیلات مناسب و قیمت بالای مینی بوس های جدید اعلام کردند؛ از مسئولین مربوط تقاضا دارم تا تسهیلات مناسب تری جهت بهبود ناوگان مینی بوس رانی استان فراهم کنند.
با توجه به جابجایی حجم گسترده‌ای از شهروندان گلستانی توسط مینی‌بوس‌ها، مسئولین باید با حساسیت بیشتری نسبت به دادن تسهیلات و حذف کردن مینی بوس های فرسوده موجود در استان داشته باشند، تا هم امنیت جانی مردم به خطر نیفتد و هم رانندگان مینی بوس ها از خودرو بهتری بهره مند شوند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.