به گزارش خبرنگار ایرنا سید مناف هاشمی شامگاه سه شنبه در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه تخصصی الکامپ در گرگان اظهار داشت: گلستان در شاخص های فناوری اطلاعات و مسیرهای توسعه ای در رتبه های بالای کشور قرار دارد ،اما با وجود این آمار نویدبخش و داشتن استعدادها و نخبگان مطرح، سطح اقدامات در خصوص اشتغال و کارآفرینی به حد انتظار نرسیده است.
به گفته وی؛ کارگروه ویژه تلاش می کند که دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی که در حوزه کارآفرینی آی تی طرح های مناسبی ارائه کرده اند حمایت و با تعامل بانک ها فضای تلاش آنها بهتر شود.
وی ادامه داد: کشور ما و استان گلستان با مشکل کم آبی مواجه بوده و نگرش ها در این استان مبنی بر کشاورزی بودن باید تغییر کرده و مباحث حوزه تجارت، گردشگری و صنعت بیشتر پیگیری شود.
استاندار گلستان اضافه کرد: باید اقتصاد و اشتغال در حوزه آی تی را با جدیت دنبال کنیم و تسهیلات و حمایت های دولت در این بخش به فعالان آن معرفی شود.
هاشمی افزود: گلستان در حوزه اشتغال، مشارکت بانوان و فناوری از استان های برتر کشور است و باید استعدادها در این بخش ها شناسایی و پویا شود.
وی یادآور شد: از یکهزار و 500 پروژه حوزه اشتغال روستایی و اشتغال ارزان که به بانک‌های عامل استان معرفی شده بسیاری از طرح های مرتبط به حوزه فناوری ارتباطات به نتیجه نرسیده که شاید به دلیل توجیه نبودن برخی بانک ها و یا دستگاه های اجرایی است که باید این مساله پیگیری و رفع شود.
به گزارش ایرنا در حاشیه این مراسم دو تفاهم نامه میان پارک علم و فناوری گلستان و شرکت شتاب دهنده جهش و همچنین دانشگاه گلستان و شبکه علمی کشور منعقد و از تمبرهشتمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.
نمایشگاه الکامپ 97 با محور رایانه، الکترونیک، فناوری اطلاعات، ماشین های اداری، سیستم های مخابراتی، هوشمند سازی، دولت الکترونیک، استارت آپ ها و موبایل به همراه اولین نمایشگاه تخصصی چاپ، تبلیغات، مطبوعات و رسانه های دیجیتال و اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه، بورس، سرمایه گذاری و اشتغال تا 22 تیرماه در گرگان ادامه دارد.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.