حسین گلچین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: امسال مقدار سه هزار هکتار از اراضی رامیان در شرق گلستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است که بیش از 60 درصد از کشت این محصول در استان را شامل می شود.
وی افزود: گوجه فرنگی محصولی است که در تناوب با غلات و کلزا در شهرستان رامیان کشت می شود و نقش تناوبی خوبی در پایداری تولید غلات و کاهش علف های هرز و آفات و بیماری های گیاهی دارد.
وی گفت: ارقام کشت شده گوجه فرنگی در این شهرستان شامل هیبرید و استاندارد از قبیل ایدن و تیتان با پتانسیل و عملکرد بالا هستند.
گلچین افزود: برداشت گوجه فرنگی از ابتدای تیرماه در شهرستان رامیان آغاز و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود با متوسط عملکرد 50 تن در هکتار، امسال 150 هزار تن تولید گوجه فرنگی در شهرستان محقق شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: حدود 20 درصد از گوجه فرنگی تولیدی به صورت تازه خوری مصرف می شود و مابقی نیز در هفت کارخانه فرآوری رب گوجه فرنگی گلستان تبدیل به رب و سس این محصول می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود این کارخانه ها در سطح استان گلستان، محصول گوجه فرنگی نقش بسیار خوبی در اشتغالزایی بصورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایفا می کند.
یه گفته گلچین یکی از دلایل افزایش عملکرد گوجه فرنگی در رامیان استفاده بیش از 90 درصد زارعین این محصول از سیستم آبیاری های نوین یعنی قطره ای است که نقش بسیار خوبی در کاهش هزینه ها، مبارزه با علف های هرز و همچنین جذابیت کار کشاورزی داشته است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: استان گلستان با 4400 هکتار سطح کشت و تولید بیش از 180 هزار تن گوجه فرنگی جزو 10 استان برتر تولید کننده این محصول در کشور است.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.