غلامعلی هلاکو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: افزایش کشتزارهای دانه روغنی کلزا، افزایش دانش فنی زنبورداران با برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از کلنی های مدرن از جمله دلایل افزایش پیش بینی تولید عسل در گلستان است.
وی اظهار کرد: سال قبل زنبورداران گلستان یک هزار و 517 تن عسل، دو هزار و 568 کیلوگرم گرده گل، 679 کیلوگرم بَرِ موم و 206 کیلوگرم ژِل رویال تولید کردند.
به گفته وی طبق آمارگیری اواخر سال 96، در گلستان سه هزار و 38 پرورش دهنده زنبور عسل فعال هستند که 139 هزار و 981 کلنی در اختیار دارند و از این مقدار 138هزار و 36 کلنی به صورت مدرن است.
هلاکو با اشاره به این که در آغاز فصل برداشت عسل بهاره و مواجهه با هوای گرم قرار داریم، به زنبورداران توصیه کرد: در تامین غذای کافی برای زنبورها هنگام برداشت محصول و دسترسی به آب توجه داشته و از مهاجرت غیرضرور و قرار گرفتن کلنی ها در معرض مستقیم نور آفتاب خودداری کنند.
آب و هوای مناسب، عرصه های جنگلی و کوهستانی، وجود 650 هزار هکتار کشتزار محصولات مختلف و باغ های میوه و گل و گیاهان دارویی از جمله ظرفیت های استان گلستان برای استقرار کندوهای زنبور عسل در نقاط مختلف این استان محسوب می شود.
6204/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.