بهزاد نجفی که در محل آتش سوزی پارک ملی گلستان حضور دارد، دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بحث وسعت آتش سوزی اختلاف نظرهایی وجود دارد و وسعت آن از 12 تا 50 هکتار برآورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروهای زیادی از منابع طبیعی ، محیط زیست و برخی ادارات و نهادهای شرق استان گلستان و نیز نیروهای مشابه از خراسان شمالی در محل آتش سوزی حضور یافته و در حال اطفای آن هستند.
تلاش خبرنگار ایرنا برای تماس با مسئولین مرتبط از جمله مدیر پارک ملی گلستان برای دریافت اطلاعات دقیقتر از آتش سوزی در پارک ملی گلستان که از بعداز ظهر امروز ( دوشنبه) آغاز شده به دلیل در دسترس نبودن آنها بی نتیجه ماند.
آتش سوزی در بخش شرقی پارک ملی گلستان حدفاصل تونل و سه راهی دشت در حوزه جغرافیایی خراسان شمالی بعداز طهر امروز ( دوشنبه) آغاز شده و اخبار منتشره از مدیران کل محیط زیست استان های خراسان شمالی و گلستان حاکی گسترده بودن این آتش سوزی است و گرمای هوا و وزش باد نیز از دلایل گسترش آن اعلام شده است.
پارک ملی گلستان پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
پارک ملی گلستان که بخشی از آن در مسیر جاده ترانزیتی گرگان - بجنورد - مشهد قرار دارد، از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، مرال، شوکا، بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.