به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلیرضا حسینی طلب روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر افزود: مدرک گرایی بلای جان کشور شده و به همین دلیل امروز شاهد انبوهی از بیکارانی هستیم که مهارتی نیز ندارند.
وی افزود: بیکار به کسی گفته می شود که توانایی و مهارتی نداشته باشد و از همین رو افرادی که به مهارت آموزی روی آورده اند سریعتر وارد بازار کار شده و در نتیجه موفق هستند اما بیشترین جمعیت بیکار ما به فارغ التحصیلان دانشگاهی باز می گردد.
حسینی طلب ابراز کرد: تعداد دانشگاه های موجود در سراسر کشور از نظر کمی از تعداد مراکز آموزش علمی کشور چین نیز بیشتر است درحالی که آنها به دلیل مهارت آموزی با آن جمعیت بسیار زیاد مثل ما بیکاری ندارند و پیشنهاد می شود دانشگاه آزاد آزادشهر نیز همچون دانشگاه آزاد علی آبادکتول مرکز شایستگی دانش آموختگان خود را راه اندازی نماید.
وی افزود: کشورهای توسعه یافته با قبول این شکست که رشته های تئوریک دیگر جوابگوی نیاز جوامع نیست و با روی آوردن به آموزش انواع مهارت ها به پیشرفت و توسعه رسیدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: با اجرای طرح ایران مهارت در تلاش هستیم نگرش 12 هزار دانش آموز در گلستان را از رشته های تئوریک به سمت مهارت آموزی تغییر دهیم و با تببین اهمیت نگاه مهارتی به جای مدرک گرایی از اضافه شدن به آمار بیکاران کشور جلوگیری نماییم.
حسینی طلب با اشاره به برنامه های آتی این سازمان عنوان کرد: فنی و حرفه ای برای گسترش بحث مهارت آموزی، توانمندسازی در یگان های نظامی و انتظامی را دنبال کرده است و به 1700 زندانی در حبس نیز انواع مهارت ها آموزش داده شده است و البته در عرصه روستایی فعالیت های شایان توجهی انجام شده و شهرستان آزادشهر رتبه دوم مهات آموزی در کل استان را دارد.
به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان نیز در این جلسه گفت: با بالا رفتن دمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف نیروی برق در کشور زنگ خطر خاموشی به صدا در آمده و به همین دلیل با هماهنگی و رایزنی با استانداری گلستان جابجایی ساعت اداری اعمال می شود.
علی اکبر نصیری با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت گفت: بر اساس مصوبه دولت دستگاه های اداری باید 20 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند و از آنجایی که 2 ساعت از انتهای وقت اداری همزمان با اوج مصرف است از مسئولان می خواهیم در این ساعات وسایل سرمایشی خود را خاموش کنند.
وی خواستار همکاری و همراهی بیشتر واحدهای تولیدی و صنایع برای صرفه جویی در مصرف برق و دچار نشدن به خاموشی شد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با شهرک های صنعتی منعقد شده است که خواستار اجرایی شدن آن هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه اظهارکرد: بارندگی در سال جاری 18 درصد از مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و در مقایسه با سال های قبل تر شاهد دو درصد کاهش هستیم.
علی نظری با اشاره به وضعیت آب های پشت سد افزود: در سال جاری 59 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای خود داریم که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش 25 درصدی را شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از آب های زیر زمینی در حال برداشت است که به دلیل برداشت بیشتر از 60 درصد که حد نهایی در کل جهان می باشد وضعیت بحرانی در این زمینه داریم و تامین آب در آینده را نیز با نگرانی مواجه کرده است.
نظری افزود: با انتقال آب رودخانه خرمارود به پشت سد نرماب برای تامین آب شهرستان آزادشهر از سد قره چای که در شهرستان رامیان در دست احداث است حق آبه ای در نظر گرفته شده است هرچند که بخشی از شهرستان با انتقال آب از سد نرماب مشکل ابی نخواهند داشت.
وی گفت: با بهره برداری از سد نرماب شهرستان مینودشت 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست نیز براحتی آبیاری می شوند.
نظری خاطر نشان کرد: بطور جدی با شرایط بحرانی آب های زیر زمینی مواجه هستیم و به همین دلیل سیاست نظام، تغییر کشاورزی از سنتی به صنعتی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کشت محصولات با نیاز آبی بالا نظیر شالی خاطرنشان کرد: کاشت شالی به هیچ وجه با شرایط فعلی آب به صرفه نیست اما به دلیل راه های گریزی که در قانون وجود دارد برخورد با این موضوع تا حد بسیار زیادی سخت است و لازم است قانونگذاران با تدوین قانونی کارآمد در این زمینه، چاره جویی اساسی بکنند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر نیز در این مراسم گفت: همه باید با نگاه به آیندگان در جهت صرفه جویی آب کوشا باشیم زیرا این موضوع در دین ما نیز گنجانده شده است.
مولوی محمدحسین گرگیج با تاکید بر وجود امنیت در ایران گفت: همیشه تاکید کرده ام که امنیت مسئله اول ماست زیرا اگر از این نعمت بی بهره باشیم حتی عبادت هم وجود ندارد زیرا عبادت نیاز به آرامش دارد.
وی افزود: حل مشکلات و معضلات نیاز به زمان دارد و امید داریم این همدلی ایجاد شود تا دولت بتواند با بررسی آسیب های موجود آنها را رفع کند و وظیفه ما نیز انتقاد سازنده در راستای کمک به دولت و نظام است.
گرگیج عنوان کرد: هیچکس نمی تواند منکر مشکلات باشد اما این آسیب ها با هیاهو حل نمی شود و نیاز است مسئولان و دولتمردان با آسیب شناسی در رفع آن بکوشند.
شهرستان آزادشهر با 95 هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.