حسین گلچین روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سال زراعی جاری 315 هکتار از اراضی کشاورزی رامیان به کشت محصول چغندر قند اختصاص یافته و برداشت آن از روز گذشته آغاز شده است.
مدیرجهاد کشاورزی افزود: تولید چغندر قند در استان گلستان در سال های گذشته به طور متوسط 60 تن در هکتار بوده و طبق برآورد کارشناسان این سازمان، برداشت چغندرکاران رامیانی در سال جاری ، 80 تن در هکتار پیش بینی می شود.
وی عنوان کرد: خرید محصول چغندرقند کشاورزان رامیانی به صورت تضمینی از سوی کارنجات قند و شکر استان خراسان رضوی انجام می پذیرد.
گلچین تصریح کرد: کاشت چغندر قند با نگاه به شرایط کم آبی به دلیل استفاده تنها 25 درصد از نیاز آبی کشت شالی می تواند جایگزین مناسبی برای برخی محصولات با نیاز آبی بالا و کشاورزان می توانند توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: محصول چغندر قند کشت شده در رامیان با استفاده از بذرهای خوب چمینه، گیادا، رزاستار، سوپریما و مونتانا، رشد بسیار خوبی داشته اند و کشاورزانی که مبادرت به کشت محصولات جایگزین و کم آب نمایند می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان از مشاوره رایگان در زمینه های مختلف بهره مند شوند.
شهرستان رامیان با 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.