به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح متمرکز سه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان پایه اول ابتدایی گنبدکاووس که روز یکشنبه در محل مرکز آموزشی شهید باهنر این شهر برگزار شد، معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان درسخنانی گفت: فعالیت این پایگاه ها از امروز تا 20 مرداد است.
حمیدرضا دزیانی از وجود هشت هزارو 172 نوآموز پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی جدید در گنبدکاووس خبر داد و افزود: از این تعداد سال گذشته و در مقطع پیش دبستانی، دو هزار و 445 نوآموز سنجش سلامت شدند.
وی بابیان اینکه نوآموزانی که پارسال در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت شدند، نیازی به انجام مجدد سنجش ندارند، اضافه کرد: هزینه سنجش سلامت مبلغ 250 هزار ریال است که اولیای نوآموزان هنگام مراجعه به پایگاه ها پرداخت می نمایند.
دزیانی گفت: اولیای نوآموزان قبل از مراجعه به پایگاه سنجش سلامت، ابتدا باید به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند تا برای آنان نوبت گیری شود و سپس در تاریخ اعلام شده به یکی از پایگاه ها مراجعه نمایند.
وی از رایگان بودن هزینه سنجش سلامت دانش آموزان مناطق عشایری گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: درسال تحصیلی گذشته 997 نوآموز عشایری رایگان سنجش شدند.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس با مهم دانستن سنجش سلامت ادامه داد: امسال قبل از ثبت نام نوآموز در سامانه سنا (سامانه نام نویسی آموزش و پرورش) باید سنجش سلامت انجام شود و بدون گواهی سنجش امکان ثبت نام وجود ندارد.
دزیانی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از 22 سال پیش آغاز شده و در آن علاوه بر سلامت جسمی و عمومی نوآموز، بینایی و شنوایی سنجی و نیز استعداد تحصیلی نوآموزان نیز توسط پزشک و کارشناسان مورد سنجش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: مرکز آموزشی شهید باهنر واقع در خیابان خرمشهر، مرکز آموزشی توانا واقع در بلوار دانشجو در نزدیکی دانشگاه پیام نور و مرکز اختلالات رشد واقع در خیابان آرش، سه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی در گنبدکاووس هستند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، حدود 70 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.