به گزارش خبرنگار ایرنا، درویشعلی حسن زاده عصر شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف در گنبدکاووس، افزود: ازمجموع سه میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب کشور، 55 هزار واحد آن در استان گلستان فعال هستند.
وی، سهم بخش صنعت و اصناف را در تولید ناخالص ملی کشور 38 درصد ذکر کرد و گفت: اصناف به تنهایی 18 درصد تولید ناخالص ملی را برعهده دارد که رقم قابل توجه و نشان از جایگاه و تاثیرگذاری این قشر در تولید و اشتغال است.
حسن زاده اضافه کرد: کسبه و بازاریان ما در شکل گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش آفرین بوده و هستند و تاکنون 10 هزار شهید نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
وی بااشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط رهبری انقلاب، تصریح کرد: این نامگذاری صرفا یک شعار نیست بلکه همه موظفیم این شعار را که استراتژی مهم در تقویت اقتصاد کشور است، محقق نماییم.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: برای تحقق شعار امسال کشور، سه بخش حاکمیت، بخش خصوصی و مردم تاثیرگذار هستند که هر کدام باید به وظایف خود به درستی عمل نماید.
حسن زاده گفت: بخش حاکمیت و دولت با حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاران، بخش خصوصی با تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت با مشابه خارجی و معرفی آن از طریق اصناف و رسانه ها به مردم و بخش مردمی نیز با خرید کالای ایرانی در تحقق شعار امسال بایستی انجام وظیفه نمایند.
وی، نقش اصناف را درمعرفی کالای ایرانی به مصرف کننده بسیار مهم دانست و اضافه کرد: کسبه به عنوان نقطه وصل تولید کننده با مصرف کننده و قشری که مورد اعتماد مردم هستند، دراین حوزه اثرگذار هستند.
حسن زاده همچنین از اعضای جدید اتاق های اصناف شهرستان های گلستان خواست تا با فعال سازی کمیسیون های پنجگانه و کمیته نظارت، نسبت به ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب اقدام نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین همایش که امام جمعه گنبدکاووس، فرماندار ویژه، معاون سیاسی و اجتماعی او، بخشدار مرکزی، فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان و شهرستان آزادشهر نیز حضور داشتند، از سه عصو قبلی هیات مدیره اتاق اصناف گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس که با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، 12 هزار و 500 واحد صنفی دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.