فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،با تشریح برنامه های دومین روز سفر وزیر کشور و هیات همراه به این استان گفت: بازدید هوایی از مرز مشترک ایران و ترکمنستان و پاسگاه های مرزبانی از رئوس این برنامه ها است.
سرهنگ محمدرضا سراوانی گفت: بازدید از خط مرز دریایی ایران و ترکمنستان در گمیشان به صورت هوایی و پاسگاه های مرزی مخدومقلی و سنگرتپه اصلی این شهرستان و ایستگاه ورودی گاز ترکمنستان به ایران در حوزه شهرستان آق قلا به صورت زمینی از مهمترین برنامه های روز دوم سفر وزیر کشور به گلستان است.
وی افزود: بازدید از دروازه مرز زمینی و ریلی، بازارچه اینچه برون گنبدکاووس، پاسگاه های مرزی پل و دانشمند و نیز گروهان مرزی داشلی برون، بازدید از مکان تقسیم آب مشترک ایران و ترکمنستان از دیگر برنامه های امروز وزیر کشور و هیات همراه است
وی افزود: وزیر کشور در ادامه بازدید خود از مناطق مرزی گلستان، پل 'چات' در حوزه نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس را افتتاح می کند که برای عملیات اجرایی آن مبلغ 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران مرزی استانداری گلستان هزینه شده است.
سرهنگ سراوانی در توضیح این پروژه عمرانی مرزی گفت: پل چات سازه ای فلزی به طول 45 متر است با بهره برداری از آن که با عرص پنج متر بر روی رودخانه مرزی اترک در حوزه سرزمینی ایران ساخته شده، مسیر دسترسی خودرویی به مناطق مرزی شرق گلستان بویژه حوزه چات، 80 کیلومتر نزدیکتر می شود.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: آخرین برنامه وزیر کشور و هیات همراه، بازدید از از پاسگاه آق پشت شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان است و پس از آن وزیر کشور و هیات همراه به استان خراسان شمالی می روند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که ظهر روز چهارشنبه در راس هیاتی به همراه معاونان امنیتی و اقتصادی خود و فرمانده مرزبانی کشور به استان گلستان سفر کرده است، در روز نخست سفر خود نیز در جلسه اقتصاد مقاومتی و بررسی پروژه های آن، نشست بررسی آسیب های اجتماعی و جلسه شورای تامین استان حضور یافت و به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه ها پرداخت.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.