به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس به عنوان یکی از مناطق محروم کشور و در جمع مدیران استانی و محلی گلستان بر ضرورت استفاده از این تسهیلات تاکید کرد.
وی اضافه کرد: استفاده از بخش خصوصی در اجرا یا تکمیل طرح های تولیدی و اقتصادی نیز مورد تاکید دولت تدبیر و امید است و دولت در این حوزه به نفع بخش خصوصی و مردم، کنار می کشد.
وی تصریح کرد: دستور رییس جمهوری است تا مدیران در همه سطوح و البته با رعایت قوانین و مقررات، با سخاوت بابخش خصوصی برخورد و از ظرفیت های این بخش درجهت رفع مشکلات و پیشبرد امور مردم استفاده نمایند.
رحمانی فضلی اضافه کرد: دولت به تنهایی قادر به ایجاد زیرساخت ها نیست و مدیران باید آن دسته از امور و طرح هایی را که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی و مردم را دارد، سخاوتمندانه به آنان واگذار نمایند.
وزیر کشور با اشاره به ترکیب جمعیتی، قومی و مذهبی استان گلستان و حاکم بودن وحدت و انسجام در بین آنان و همراهی شان با انقلاب، گفت: این ویژگی ها وظیفه دولت را در ارائه خدمات بیشتر به مناطق مرزی و محروم این استان دوچندان کرده است.
رحمانی فضلی افزود: البته دولت برای توسعه گلستان بویژه مناطق مرزی و محروم آن لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون گنبدکاووس را به مجلس شورای اسلامی داده است که نمایندگان مجلس باید تلاش کنند، این طرح تصویب نهایی شود.
وی، احداث خط آهن بین المللی و صدور مجوز احداث بندر خشک در اینچه برون را از دیگر اقدامات دولت برای مناطق مرزی گلستان برشمرد و از استاندار خواست تا با جدیت نسبت به راه اندازی بندر خشک با مشارکت بخش خصوصی اقدام نماید.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در نقاط مختلف کشور از جمله مناطق مرزی و استان گلستان، خاطرنشان کرد: تنها راه رفع این مشکلات، اصلاح الگوی کشت و استفاده از شیوه های نوین آبیاری است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: مدیران با مشارکت مردم باید زمینه را برای توسعه کشت های گلخانه ای و استفاده از شیوه های نوین آبیاری در مناطقی که مشکل کم آبی دارند، فراهم نمایند.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور در سفری دو روزه به استان گلستان که از روز گذشته آغاز شد، امروز از مناطق مرزی این استان بازدید و یک دهنه پل درناحیه مرزی موسوم به چات از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس را افتتاح کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.