به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز دوشنبه در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با راه اندازی این سیستم ملی به عنوان یک طرح اولویت دار اقتصاد مقاومتی، علاوه بر مدیریت بهینه امور املاک، تسهیل و تسریع در کارهای مقدماتی سرمایه ‌گذاری و شکل‌ گیری فعالیت ‌های اقتصادی ساماندهی می شود.
وی افزود: اجرای این طرح در سطح ملی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و این وزارتخانه نیز اجرای آن را به شرکت ملی پست واگذار کرده است.
حمیدی اضافه کرد: عملیات صدور تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک در داخل و خارج شهرها و روستاها که توسط شهرداری‌، بخشداری و دهیاری‌ صورت می‌گیرد، توسط این سیستم انجام و نظارت می شود.
فرماندار کلاله ادامه داد: عملیاتی‌ سازی سیماک به عنوان بستر یکپارچه برای استعلام های میان ‌دستگاهی، اماکن و املاک بوده که بیشتر برای تسهیل و تسریع روند قانونی اجرای طرح‌ های تولیدیِ صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، مدیریت مشاغل و صنوف میان 28 دستگاه اجرایی رد و بدل می‌شود.
وی افزود: کل این فرایندها به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیر قابل دخل و تصرف انجام می‌ شود.
به گفته وی؛ سیماک اینک در دو شهرستان گرگان و کلاله در استان گلستان به اجرا درآمده و دستگاه های اجرایی بایستی تلاش لازم را برای موفقیت این طرح انجام دهند.
فرماندار کلاله، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را راهبرد اساسی نظام و دولت تدبیر و امید دانست و از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا با عملکرد دلسوزانه و با بهره گیری از ظرفیت ها، سیاست های اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرند.
وی همچنین از راه اندازی میز خدمت، برای ارائه خدمات بهینه به ارباب رجوع در محل فرمانداری خبرداد و گفت: ادارات و نهادهای اجرایی نامه ها و تماس هایی را که از طریق میز خدمت دریافت می کنند، نامه فرمانداری قلمداد کرده و در پاسخ به خواست های قانونی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.
او از راه اندازی کمیته سه نفره ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی خبر داد و اظهارکرد: یک نفر از فرمانداری و دو نفر از افراد معتمد و باتجربه خارج از مجموعه فرمانداری به عنوان اعضای این کمیته هستند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان نیز بابیان اینکه دستگاه های اجرایی خدمت به مردم را سرلوحه امور قرار دهند، تصریح کرد: مردم از کمبودها و کاستی ها ناراحت نیستند بلکه از تبعیض، بی عدالتی و سرگردانی گله مند هستند.
سیدخالق سجادی ادامه داد: مردم گلستان اعم از شیعه و سنی صمیمی، متحد و یکپارچه در کنار هم زندگی می کنند و باید خدمت صادقانه به آنان همواره در دستور کار باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه فرشید قرناس قمیش به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش کلاله و نعمت الله قدیمی به عنوان رییس اتاق اصناف این شهرستان معرفی شد.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/7478/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.